Nu in Vernal, bij Dinasaur NP. - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Nu in Vernal, bij Dinasaur NP. - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Nu in Vernal, bij Dinasaur NP.

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

28 Juni 2008 | Verenigde Staten, Vernal

In de koffieshop in Moab, tegen sluitingstijd, moest ik me haasten met mijn bericht en ik kon er ook maar een paar foto's bijzetten. Nu zitten we op een KOA camping met internet en kan ik wat meer de tijd nemen. Een opsomming van de Nationale Parken die we bezocht hebben, zegt niet zoveel.Het wordt nu donker en ik wordt lekgestoken door de muggen, dus ik ga morgen verder.
We hebben ondertussen gebeld met Ma, Ingrid, Isabel en Janine, de anderen waren niet bereikbaar.
We hebben nu verschillende Nationale Parken bezocht, de een maakt indruk door de kleuren, de ander door de woesternij en weer een ander door hoe Indianen daar vroeger gewoond hebben. Mesa Verde was uniek, daar hebben we twee tochten gemaakt met een gids. Haar verhaal was duidelijk, hoe de Pueblo indianen van ~1100 - ~1300 daar hebben geleefd. de rotsnederzettingen zijn goed bewaard gebleven vooral hun ceremoniele plaatsen, de kifa's.
In Arches NP hebben we vooral kunst van de natuur gezien, onbeschrijfelijk, o.a. de landscape arch. Gisteren toen we daarvandaan zijn vertrokken hebben we in Canyonlands, Island in the Sky bezocht. Wat een afstanden in de meeste parken! Van de ingang naar het bezoekerscentrum 25 km en naar een uitzichtpunt weer 40 km verder. Maar prachtig. We hebben ook nog een hoog, kleiner Nationaal Park bezocht: Colorado National Monument, waar we alleen doorheen zijn gereden, omdat het moeilijk parkeren was. Door de hitte hebben we daarom geen wandelingen kunnen maken. We hebben twee keer in parken overnacht, zonder voorzieningen, maar die hebben we aan boord.

• 29 Juni 2008 - 13:22

Isabel:

Dank je wel voor de mooie verhaaltjes en foto's. Ik heb deze week geoefend in groep 2, het was heel leuk.
    Ook groeten van de konijnen.
    dikke kus van Isabel

• 30 Juni 2008 - 08:10

Tijs En Kim:

Prachtige foto's!!!!
    Wat gaaf om mee te maken!! Zo te lezen gaat alles goed. Hier gaat ook alles zijn gangetje!! Morgen is het in nl 28 graden..dus dat wordt bbqen!!

Veel plezier nog!!

Groetjes Tijs en Kim