Salt Lake, Capital Reef, Bryce. - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Salt Lake, Capital Reef, Bryce. - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Salt Lake, Capital Reef, Bryce.

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

10 Juli 2008 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

In Salt Lake City zijn we drie nachten gebleven, het langste tot nu toe. We zijn dan ook zo hartelijk door de mormonen ontvangen. Van de camping werden we gratis met een shuttle busje naar het centrum, Temple Square vervoerd. Daar kregen we door “sisters” een rondleiding over het terrein en door de gebouwen. Maar niet de echte tempel, want die is alleen voor de mormonen zelf. Wel door het gebouw het “Tabernacle”, dat in 1860 gebouwd is en een geweldige akoestiek heeft. We hebben daar die zaterdagmiddag een orgelconcert gehoord en ’s avonds een concert van twee legerbands (~100 man). Erg patriottisch, maar mooi. Met een taxi zijn we terug naar de camping gegaan. Zondagochtend heb ik eerst 5 kwartier gerend op een parcours, waarin de namen van Olympische medaillewinnaars van 2002 gegraveerd zijn. Ook een aparte ervaring. Daarna zijn we naar Antelope eiland gereden en heeft Annette in het Salt Lake gedobberd. Zo zout als de Dode Zee. Het water staat laag, dus we moesten een eind lopen. Wit van het zout kwam ze eruit, maar gelukkig waren er douches. Na een rit helemaal naar de andere kant van Salt Lake City hebben we het grootste door mensen gemaakte gat op aarde bezocht: een open kopermijn, volop in gebruik, met gigantische machines en vrachtwagens. Wat in 1906 nog een berg was, wordt nu steeds een groter gat, dat vanuit de ruimte te zien is.
Maandagochtend zijn we in Salt Lake City naar de camperverhuurder Cruise America gegaan. Na drie kwartier wachten ging hij open en hebben we een tijdelijk kenteken gekregen. Dat hadden we n.l. niet en daarvoor waren we al een keer aangehouden. Na een vervelend stuk drukke snelweg zijn we verder via een mooie route naar Capital Reef gegaan. Weer zo’n gigantisch mooi, maar dit keer rustig, National Park. In een boomgaard, de mormonen hebben hier ook gezeten, hebben we twee nachten op een eenvoudige camping gestaan. Tegen de avond hebben we een wandeling bergop gemaakt, met aan het eind een mooi uitzicht. Onderweg kwamen we een Amerikaanse Slowaak met zijn Spaanse vriendin tegen, waar we een eindje mee zijn meegelopen. Annette maakte daarna nog een volledige maaltijd van koude aardappelsalade, sla en mexicaanse gebakken worstjes. Om negen uur kon ik de ranger lezing met dia’s nog bijwonen.
Dinsdagochtend hebben we vroeg een prachtige wandeling gemaakt door de Grand Wash Canyon. Op de weg terug hebben we nog petroglyfen van de indianen bekeken en de nederzetting van de mormonen.
Woensdag zijn we vroeg naar Bryce Canyon gereden, via een prachtige route, onderweg veel loslopende koeien en herten gezien. In Escalante zijn we een berg opgeklommen naar een Petrified Forest met prachtig uitzicht. In Bryce waren we op tijd voor een goede plaats op de camping. Met een shuttlebus hebben we enige uitzichtspunten bezocht en een eerste indruk van het gigantische natuurspektakel, dat Bryce is, gekregen. Na twee dagen konden we weer een heerlijke douche nemen bij de General Store. Vanochtend om zeven uur zijn we in de canyon naar beneden gelopen en hebben zo het natuurverschijnsel vanuit een ander gezichtspunt en met ander licht kunnen zien. Van de honderd foto’s die ik heb genomen, kan ik er maar een paar hier bij het bericht zetten.

• 10 Juli 2008 - 22:53

Jacques:

Hoi Annette en Bram, Heb zojuist als eerste jullie bericht met foto's bekeken. Krijg je als je vrouw niet thuis is en je laat naar bed kunt gaan!
    Ben van de week bij Marijke geweest, ze maakt het goed, moet nog wel rustig aan doen. Fijne reis verder en tot het volgende bericht. Indrukwekkend steeds.

• 11 Juli 2008 - 16:27

FenM:

Lieve Bram en Anette,
    Het is weer heel bijzonder wat julie allemaal beleven en beleeft hebben.
    Ook weer hele mooie foto's wij kijken heel vaak of er weer berichten zijn wij hopen dat dit nog een tijdje door gaat.
    Wij zijn vandaag terug gekomen uit Oisterwijk
    en hebben het daar heel leuk gehad zo leuk dat wij weer geboekt hebben voor september. We hebben heerlijk gewandeld en gefietst het is er zooo mooi. Ook een Bosse bol gegeten in Den Bosch natuurlijk van Jan de Groot.
    Maar we hebben ook veel regen gehad we waren klodder nat.
    We hebben vanmiddag ma haar 2de gehoorapparaat opgehaald en Frits is dat nu aan haar brengen.
    Ik ruim eerst even de rommel op en dan gaan we morgen nog een keer naar haar toe.
    Zondag gaan we weer naar Haarlem de finale van het Honkbalteam. Nederland zal niet in de finale staan want na de eerste wedstrijd hebben ze alles verloren. We hopen dat het droog is want we zijn kloddernat genoeg geweest. Dinsdagochtend heeft de mollenman weer klemmen in de tuin gezet en komt morgen (zaterdag) kijken wat er in zit we wachten af ik ga in ieder geval niet kijken. Wij hopen dat jullie nog een heleboel mooie dingen zien naar doe voorzichtig. ps. hebben jullie last van de vele branden in Californie het is steeds op het nieuws?????.
    Liefs en tot gauw schrijfs.

• 12 Juli 2008 - 08:01

Thomas:

heey oma en opa ik zie wel dat jullie daar erg naar je jullie zin hebben.
    maak er nog maar daar een leuke tijd van.
    ik kijk bijna elke dag op jullie site om de verhalen te volgen.

BALI

hier in balie is alles goed we worden verwend met kroketen en friet mm
    met jeroen sandra is het ook prima we hebben nu echt prima naar onze zin hopeleijk jullie daar ook hopelijk zie we elkaar snel weer eindelijk in het egt horen hoe jullie reis was.
    groetjes en dikke kussen hier uit Bali XXX

• 12 Juli 2008 - 10:26

J&J&I&W:

Hallo, ik vind de foto van het hert erg mooi! kusje van Wessel
    Hallo, ik vind eigenlijk alle foto's mooi, bedankt voor al de mooie foto's. kusje van Isabel ps ik vind die van oma in het water het allermooist

• 13 Juli 2008 - 13:18

Saskia:

Wat een geweldige plaatjes allemaal,het is soms net kunst! Lekker die Mexicaanse worstjes,ik krijg er trek van. Gr saskia