Calistoga, Bodega Bay, San Francisco (Larkspur). - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Calistoga, Bodega Bay, San Francisco (Larkspur). - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Calistoga, Bodega Bay, San Francisco (Larkspur).

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

26 Juli 2008 | Verenigde Staten, San Francisco

Maandag 21 juli zijn we via Sacramento en Davis naar St. Helena in wine county boven San Francisco gereden. Weer helemaal agrarisch gebied. In Calistoga op een enorm sportcomplex hebben we overnacht. Vandaar zijn we Calistoga ingelopen en hebben we bij een chinees gegeten.

De volgende dag zijn we via een natuurgebied Lake Sonoma (een enorm groot, in 1983 kunstmatig gecreeerd meer), via een "fietspad"-weg, naar de kust gereden, naar de 1 bij Stewarts Point. (steil, bochtig, smal en met enorme bomenvrachtwagens als tegenliggers).Na even bij Fort Ross rondgelopen te hebben, zijn we in Duncans Mills, aan de Russian River op een grote recreatiecamping gaan staan. In Fort Ross was in de 19e eeuw de enige amerikaans-russische firma gevestigd, die zich o.a. bezighield met de jacht op zeezoogdieren. Woensdag zijn we iets verder langs de kust bij Bodega Bay op een State Park camping gaan staan. Er was daar heel veel wind, warschijnlijk uitlopers van de orkaan in Mexico en Texas en we stonden pal aan de kust. We hebben een mooie wandeling over het strand van "The most deadly beach in California" gemaakt en veel pelikanen en harbor seals gezien. En daarnaast ook grote sterns en grote zilverreigers en veel roofvogels. In Bodega Bay is de film The Birds van Alfred Hitchcock opgenomen.

In de namiddag zijn we naar Santa Rosa gereden, waar het heel gezellig was met een soort bio-fair.
De volgende dag na een vroege wandeling over het strand hebben we in Larkspur boven San Francisco een dure plaats gevonden, van waar vandaan we de stad kunnen bezoeken. Vanuit Larkspur gaat er een snelle ferryboot naar SF (40 min.) en we kunnen hier ook met de bus komen vanuit de stad over de Golden Gate Bridge (1 uur). Dit weekend is er Sail in SF, maar we zien geen enkel tallship, het stelt niet veel voor. Fisherman's Wharf is een toeristische kermis geworden en niet meer te vergelijken met 25 jaar geleden, toen ik ook SF heb bezocht.

Gisteren zijn we met de ferry weer naar de stad gegaan. We hebben met de cable car gereden, in een leuke volksbuurt koffie buiten gedronken en de rest van de middag in Chinatown gewinkeld en gegeten en zijn met de bus teruggekomen. Vandaag gaan we in de omgeving wat winkelen en morgen (zondag) gaan we SF weer in. We doen het nu rustig aan, tot we donderdagochtend de camper terug moeten brengen in Oakland.
Ik heb dan weer een auto gehuurd en voor de laatste nacht een hotel geboekt in de buurt van het vliegveld. Vrijdagmiddag vliegen we (via Franfurt) en zaterdagmiddag komen we aan op Schiphol.

• 26 Juli 2008 - 17:38

F&m:

Jullie laatste verslag met aandacht gelezen. SF is en blijft een geweldige stad. Jammer dat Fishermen Wharf erg toeristisch is geworden. > Maar enfin jullie zijn immers toeristen. Op een of andere manier o ontvangen wij geen seintje meer als jullie een nieuw bericht aanmaken. Via de website kan ik jullie berichten uiteraard wel lezen. Toen jullie met ons "skypten" waren wij aboluut niet bekend met jullie laatste bericht en zeker niet met de aanrijding die Annette met die boom had geregeld. ( Ha Ha) Geeft niet Annette. Als Bfram niet luistert naar je aanwijzingen dan moet hij het zelf maar weten. Hopelijk voelen jullie het niet al te veel ( of helemaal niet ) in de portemonaie. Zou zonde zijn. Puf nog maar even uit deze paar laatste dagen want jullie hebben genoeg gedaan in deze "werkvakantie"

Veel liefs en tot gauw in Hoorn NH. Je broer en schone zus F&M

• 27 Juli 2008 - 07:26

Nico:

Hallo Luitjes, het ziet er allemaal prachtig uit moet ik zeggen.Wat een avontuur !! Helaas voor jullie maar ook voor ons is de laatste week van onze vakantie aangebroken. Maar daarna zullen we eens een avondje uitgebreid bijkletsen. Alvast een goeie terugreis en tot ziens in Belanda. Groetjes Nico.

• 27 Juli 2008 - 10:21

F&M:

In verband met het tijdverschil nog geen poging gedaan om met jullie te skypen.
    Het is bij ons Zondagmorgen, Zonnetje (gisteravond fors geregend) temperatuur goed (27*C). Vanochtend heeft Ma ook gebeld en gemeld dat ze jullie telefonisch gesproken had.Eerlijkgezegd vond ze het idee om na jullie terugkomst een paar dagen met haar ergens naar toe te gaan geen goed plan. Ten eerste omdat ze zich smórgens vaak onzeker voelt en al helemaal geen trek heeft in autorijden.
    Ze vond het vervelend om jullie plannetje de grond in te boren.
    Het kwam erop neer dat wij het maar vast aan jullie moesten vertellen.
    Ze zegt het daar prima naar haar zin te hebben, s'middags lekker met de andere dames bijpraat en lekker zit te eten, 3x in de week aan een activiteit deelneemt en niet echt op een uitje meer zit te wachten.
    Wij zijn van plan om toch maar weer 14 dagen Florida te boeken (nog geen ticket geboekt maar de accomodatie daar is beschikbaar van 21/11-5/12)Misschien kunnen jullie dan Ma voor een "dagje" naar ons huis meenemen. Ons logeerbed staat altijd voor jullie beschikbaar en N&H passen op Pimmetje.
    Denk er maar over. Enfin we zullen na terugkomst in Augustus wel spreken.

Liefs en een veilige thuisreis. F&M

• 28 Juli 2008 - 15:29

Liza:

Prachtig om jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Geniet nog van deze dagen en een hele goede thuisreis gewenst, liefs,

Liza

• 30 Juli 2008 - 07:15

Syl:

He B&A super mooie foto's weer, de laatste inderdaad typisch amerika maar die daarvoor lijken wel van een andere wereld.

Liefs Syl en Pat