Bunbury - Mandurah - Guilderton - Perth. - Reisverslag uit Perth, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Bunbury - Mandurah - Guilderton - Perth. - Reisverslag uit Perth, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Bunbury - Mandurah - Guilderton - Perth.

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

27 December 2009 | Australië, Perth

Van Bunbury zijn we naar Mandurah gereden. We komen dan al in een meer stedelijk gebied met grote winkelcentra. Op de camping in Mandurah hebben we gezwommen en verder niets meer gedaan. Het loopt nu naar het einde van de vakantie en we doen het wat rustiger aan.

Woensdag 23 december hebben we eerst een wandeling gemaakt in een soort 'wetland' bij Mandurah, maar er waren bijna geen vogels aan onze kant van het water, waarschijnlijk door de wind. We zijn verder gereden naar Rockingham en zijn met de boot van 9u. naar het vogeleiland Penguin Island gegaan. We hebben daar wel veel vogels gezien, waaronder de kleinste pinguin ter wereld in het wild.
Om over elven zijn we weer terug gegaan.

Door het stedelijk gebied van Perth zijn we naar een plaatsje aan zee, Guilderton, gereden. De Vergulde Draeck is daar in 1624 met guldens vergaan, vandaar de naam. Daarvoor hebben we in een heel druk winkelcentrum, waar we met moeite een parkeerplaats vonden, ook onze kerstinkopen gedaan.

In Guilderton zijn we vanwege de kerst 4 nachten gebleven. Het was er druk, maar we konden een anuleringsplaats krijgen.

Eerste kerstdag zijn we naar het Yanchep NP gegaan. Daar hebben we kangeroes, veel vogels en koala's gezien. Verder hebben we deze dagen niet zoveel gedaan, behalve wat wandelen op het strand en in zee zwemmen.

Vandaag zondag 27 december zijn we naar een camping in Perth gereden. Bij de verhuurder Britz hebben we gevraagd wat we aan de buitenkant van de wagen moeten doen en dus hebben we hem gewassen. Na een duik in het zwembad van de camping zijn we naar het centrum van Perth gegaan.

Morgen gaan we naar een hotel hier in Perth, waarna we de wagen inleveren. Dinsdag vliegen we terug.

• 27 December 2009 - 08:04

Jacques:

Hoi Bram en Annette,

Weer een mooie serie foto's hebben jullie gemaakt. Vanuit Hong Kong, waar het vandaag voor het eerst een erg grijze dag is met regen, wensen we jullie een behouden terugreis.
    Tot snel in Nuenen.

• 27 December 2009 - 09:10

Toos En Frans:

Hallo lieverds, Heel erg bedankt voor jullie boeiende reisverhalen, ze waren prachtig.Nog een paar dagen relaxen en dan weer een veilige reis terug.Veel liefs van Toos en Frans

• 27 December 2009 - 10:24

Rien En Mattie:

Lieve Reizigers,

Na alle bijzondere vogels en dieren- sommige erg om te knuffelen- gaven jullie nog even mooi zicht op jullie slaapplek. Wij herkennen zo'n bedsteedje en nu al weer een hotelbed. Wat zit er veel moois achter jullie ogen, totaal vezaligd en verzadigd, denken wij zo. Een goede terugreis wensen we jullie en nog eens bedankt voor de mooie verslagen en foto's
    Veel liefs,
    Rien en Mattie.

• 27 December 2009 - 11:13

J&J&I&W:

hallo lieve B&A,
    Hier zitten de kerstdagen er ook weer op. Het was gezellig! De kerstman had een Wii onder de kerstboom gelegd dus we zijn toegetreden tot de wereld der computerspellen. De kinderen vinden het erg leuk en de ouders niet minder :-). Er is de afgelopen dagen flink geracet, gebowled en gebokst. Tussendoor lekker gegeten (14 personen 1e en 8 2e kerstdag) dus ik ben nu even uitgekookt! Hier is het een grauwe dag, dus breng maar flink wat zon mee. Fijn dat jullie weer bijna terug zijn. Leuke foto's weer Bram!
    tot heel snel.
    liefs van ons

• 27 December 2009 - 11:19

Janine:

ps de gekuifde stern volgens mij

• 27 December 2009 - 11:35

F&M:

Lieve broer en schone zus.
    Voor ons zit de Kerst er weer op en voor jullie bijna de vakantie.De eerste waren we voor het kerstdiner uitgenodigd door H&N en de 2e zijn we samen met Sahbi naar Kabir en Marleen in Groningen afgereisd.Erg gezellig en sinds tijden waren de wegen goed bereidbaar. Bij ons is de sneeuw nagnoeg verdwenen.Vandaag (Z0 27 Dec) halen we Ma en Douwe na het middageten op om zodoende met hen nog een gezellige 3e Kerstdag te hebben.
    Liefs en een hele veilige terugtocht. F&M

• 27 December 2009 - 11:53

De Noellies:

Hey levensgenieters,

De reis zit er bijna op voor jullie,nog lekker even genieten van al het luxe in het hotel en even uitrusten van alle wandelingen en de vele kilometers die jullie gemaakt hebben.
    Maar Bram zo aan het eind van de reis kun je ons toch wel verklappen van welke site je de prachtige foto's hebt gekopieerd.....haha
    Geniet en winkel ze.. en we zien jullie snel.
    Dikke kussen en veel liefs van alle Noellies

• 27 December 2009 - 15:29

Miep Luken:

Ha Bram en Annette,

Wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt.
    Jammer dat het erop zit??
    Weet niet of jullie deze mail nog lezen. Maar ik wil jullie alvast een hele goede terugreis wensen en een goed oud en nieuw. Hoop dat in 2010 jullie gezond mogen blijven en dat we nog veel reiservaringen mogen uitwisselen. Op tafel treffen jullie een brief van mij aan. Katten pas vanaf 1/1 'savonds. Alvast bedankt. Wij vertrekken morgenmiddag om 16.30 uur, dus lekker om mijn gemak nog vanalles rommelen. Tot in februari liefs en groetjes van Miep

• 27 December 2009 - 16:37

Liza:

Wat een fantastische reis heben jullie gemaakt. Nog even genieten voor jullie terug gaan vliegen. Hier alles oké. Huisje wacht op jullie met bergen kerstkaarten. Wij vertrekken morgen maandagmiddag om 14 uur en vliegen om 16.30. Jullie ook een hele goede vlucht en tot in februari, liefs,

Liza

• 27 December 2009 - 16:42

Liza:

Nog even, Ingrid v.K doet mijn post tot jullie weer bijgekomen zijn van de reis,liefs, Liza

• 27 December 2009 - 17:02

Tijs&Kim:

Gooday Mates,

Zie er allemaal weer top uit! Alvast een fijne terugreis en tot snel!

Greets Tijs&Kim