Op weg naar Flinders Ranges NP. - Reisverslag uit Quorn, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Op weg naar Flinders Ranges NP. - Reisverslag uit Quorn, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Op weg naar Flinders Ranges NP.

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

30 Januari 2016 | Australië, Quorn

Eergisteren, donderdag 28 januari, zijn we voordat we naar Port Adelaide zijn gegaan, nog even naar de camper verhuurder geweest voor o.a. een paar extra kussens. In Port Adelaide hebben we het maritieme museum bekeken en heb ik een ijzeren vuurtoren beklommen. Die is ooit in onderdelen uit Engeland gekomen.
Vrijdag zijn we dan aan onze rondreis met de camper begonnen.
Van de camping in Adelaide zijn we naar Melrose gereden. Een rit van ongeveer 270 KM. In Laura hebben we inkopen gedaan. Net als Melrose een stadje gesticht in het midden van de 19e eeuw.
In Melrose hebben we op een camping gestaan zonder internet. De eigenaresse had een hollandse achtergrond, maar ze was niet erg vrolijk.
De camping licht tegen Mount Remarkable aan en gisteravond werd het ineens rond 7 uur erg dreigend. Vannacht heeft het heel erg geregend en was er veel wind. De temperatuur is hier niet meer dan 15 gr.C., terwijl het normaal boven de 30gr.C. zou moeten zijn. We zijn vanochtend, zaterdag, naar Quorn gereden, waar ik nu in een oud treinstation, bij de Tourist Info, dit zit te tikken.
We gaan straks naar Wilpena, maar we kunnen nog niet het park in, want daar zijn ze nu wildbeheer aan het doen. Ook daar zullen we geen internet hebben. de Telstra hospot heb ik nog niet werkend gekregen.
We komen steeds erg aardige mensen tegen. Het is nu 13.15u. en we gaan verder.

• 30 Januari 2016 - 09:33

Tom & Francien:

Geniet van al wat je tegenkomt!
    Hier laat de zon zich steeds vaker zien en loopt de temp dus lekker op!
    Gisteren hebben we onze vrienden van airport gehaald en nu is de gehele benedenverdieping weer bezet. Gezellig!
    Catharina is ook weer geopend dus kunnen we weer lekker genieten.
    Nancy gaat met de kinderen skiën dus die is met carnaval ook onder de pannen!
    A&B heel veel plezier blijf links rijden en tot hoors!
    Lfs Tom & Francien

• 30 Januari 2016 - 09:45

JAC :

Hallo Bram en Annet.
    Ik geniet van jullie email en kijk er naar uit . Dus ik volg alles van uit mijn bed ,jammer van het vallen van Annet laat hopen dat de pijn voor haar meevalt.
    Bram jammer van het internet kunnen we niet meer missen en met de hotspot wil het ook nog niet lukken.
    Leuk van je foto's met tekst volgende keer hopelijk met zon en blauwe luchten.
    Inmiddels al een week onder weg geniet er maar lekker van samen.
    Heel veel liefs van Dory en Jac

• 30 Januari 2016 - 10:03

Lia Van De Burgt:

hallo reizigers, nu is het echte kampeerwerk begonnen. jammer, dat het Hollandse weer met jullie is meegereisd! het is hier zeer nat en ook veel wind .voordeel is dat jullie nu mooie dingen kunnen bezoeken.
    fijn dat er buiten de campingbazin hele aardige mensen zijn. Misschien had ze haar "periode ". Annette gaat het goed met je ? Goede reis Hou het roer recht he.
    groeten ,
    Lia

• 30 Januari 2016 - 11:46

Cor & Leny:

Hoi A+B,
    Het is ons niet duidelijk waarom de campingbeheerdster niet zo vriendelijk was: zo vervelend zijn jullie toch niet? Konden jullie niet aansluiten bij het "wildbeheer doen"? Maak er wat moois van en laat ze daar een poepie ruiken!.
    Gr.
    Cor en Leny

• 30 Januari 2016 - 12:39

Geert En Mieke :

Dag Bram en Annette,
    Ook wij zitten hier in de vreselijke regen!
    Waar blijft de zon, dan gaon we n eindje lope ....
    Dan hauw ik op me poetse en kek nie zo nauw...
    Ja het klimaat is een beetje de weg kwijt!l
    Wat heerlijk dat jullie deze reis kunnen maken.
    Leuk bericht en..ben je gevallen , Annette?
    Hoe is t met jullie gezondheid? Alles onder controle?
    Gisteravond zijn Mariette en haar man hier geweest.
    Was erg gezellig. Ik heb verteld dat jullie in Australië zijn.
    Nou lieve mensen geniet en hopelijk wordt de temperatuur zomers zodat het kamperen ook droog kan verlopen en jullie nog meer van t buitenleven kunnen genieten!
    Lieve groeten, Geert en Mieke

• 30 Januari 2016 - 16:43

Hannie Slings:

Hallo Annette en Bram,
    Kijken iedere keer uit naar jullie reisverslag en genieten daarvan.
    Zo kunnen we toch een voorstelling maken hoe jullie deze geweldige reis ervaren.
    Ook al zijn jullie al een paar keer in Australië geweest. Wij houden het nu nog maar even op ons natte kikkerlandje.
    Hoop Annette dat je pijn wat draaglijk is, want kneuzingen kunnen pijn doen.

Lieve groetjes,
    Piet en Hannie

• 31 Januari 2016 - 11:02

F&M:

Lieve schone zus beste broer,
    We volgen je verslagen elke dag. Jammer van het mindere weer, maar dat wordt vast weer beter.
    In je laatste verslag geen melding van het wel en wee van Annette. We hopen dat het allemaal weer wat beter met haar gaat.
    Wij zijn ook een beetje in Australië met deTENNIS finale van de Australian Open vandaag(Zondag). Murray- Djokowitch. Het weer in Melbourne is de laatste dagen ook wat minder dan normaal.
    Geniet maar lekker en keep us posted.
    Woensdag onder het mes in de Jan van Gooyenkliniek.
    Liefs Dikke kus
    F&M

• 31 Januari 2016 - 12:21

Mieke En Geert:

Goede(voor jullie avond) lieve luitjes,

Intussen heb ik wat verslagen van jullie gelezen en kwamen we erachter dat jij Annette, al op de heenreis bent gevallen!
    Wat een pech!
    Hoe gaat t nu met je? Kun je wel alles wat jullie gepland hebben doen? Hoe gaat t met slapen? Kun je zo liggen dat je er het minste last van hebt?
    We ontzettend vervelend dat dit nu net moet gebeuren!
    Ja, en we zijn niet meer de jongsten dus vallen we ook niet meer zo elegant dat we opstaan en weer , zonder blauwe plekken, door kunnen gaan!
    Het weer is hier nog steeds regen en wind, maar genoeg te doen om me niet te vervelen!
    Lieve mensen, ook heel veel groeten van Geert en ondanks de ongemakken hopen we dat jullie volop kunnen genieten van al t moois wat jullie tegenkomen!
    Mieke