Kingston SE - Reisverslag uit Meningie, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Kingston SE - Reisverslag uit Meningie, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Kingston SE

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

15 Februari 2016 | Australië, Meningie

Zaterdag zijn we op Kangaroo Island van de camping bij Kingscote naar Emu Bay gereden. Daar was niets te doen. Aan een oud pinguin gids hebben we de weg gevraagd. Die zei dat er nog nauwelijks pinguins op KI voorkomen en dat ze er i.e.g. overdag niet zijn. Toen zijn we maar onverhard naar Duck Lagoon aan de Cygnetriver gereden. Daar waren in een prachtig gebiedje de resten van een oude eucaliptes destilleerderij en veel vogels. We waren daar alleen, heel mooi. Vandaar zijn we naar American River gereden. Dat was niet zoveel, maar aan het water hebben we geluncht. Toen naar Penneshaw, naar de boot. We waren er te vroeg en het was niet zo druk. Na een vlotte overtocht zijn we naar de camping in Second Valley gereden. Daar waren we om half zeven.
Onderweg op KI op de onverharde wegen was een mok lek geraakt. Van de campingbaas Gregory hebben we een nieuwe gekregen.

Zondag zijn we op weg gegaan naar de Limestone Coast.
Onderweg in een 2ehands winkel in Yankalilla hebben we nog even gauw de rest van ons servies aangevuld.
In Victor Habor onderweg was het erg druk met mensen. Bij de Info hebben we een route gekregen via Goolwa. Dit is een oud stadje met treinstation van de cockletrein, werf van raderboten en een brouwerij.
Bij wellington ga je met een kabelveer de Murray river over. Dit is aboriginal land. In Meningie hebben we plezierig gekampeerd. De campingbaas was van Nederlandse afkomst. In de jaren 50 was zijn Opa met familie naar Australie geemigreerd.
Vandaag, maandag 15 februari hebben we eerst een toer gemaakt (ong 100KM) naar Narrung en Raukan. Daarna zijn we op weg gegaan naar Kingston. Hier zit ik nu in de Tourist Info dit te tikken. We gaan zo naar een camping zoeken.

• 15 Februari 2016 - 09:38

Tom & Francien :

Hoi reizigers,
    Wat een ontzettend druk leven hebben jullie we kunnen het op Google Earth amper bij houden! Maar ook deze keer alles weer de moeite waard. Wat een ontzettende mooie fauna en flora op dat eiland. Dat wordt weer een mooi fotoboek Bram!
    Vandaag laat de zon zich eindelijk weer zien het beloofd een mooie dag te worden.
    Lfs Tom & Francien

• 15 Februari 2016 - 13:28

Ingrid :

Wat een avontuur....,inderdaad ome Tom we kunnen het amper bijhouden

• 15 Februari 2016 - 21:32

Bart En Jan Achttienribbe:

lieve vriendjes,

dank voor reisverslagen en prachtige foto's.
    wàt een vogels, mooi om te zien
    gelukkig ziet Annette er beter uit op de foto.
    hier vriesweer en de griep slaat toe.
    ga zometeen naar bed, hetgeen Bart dan weer een wonder vindt.............
    veel plezier en het servies.................
    belangrijk.....

groetjes
    Bart/Jan

• 16 Februari 2016 - 16:51

F&M:

Ha lieve schoonzus beste broer,
    Weer mooie plaatjes.Bedankt. Het weer daar ziet er wat sombertjes uit of vergissen we ons?
    Vandaag naar Amsterdam Jan v Gooyenkliniek met heel mooi zonnig weer.
    Licht vriezend echt perfect.
    Dokter heeft mislukte operatie bevestigd.
    Revalidatie via fysio.
    Kijken wat het wordt.
    Lfs en geniet.
    F&M

• 16 Februari 2016 - 20:56

Jan En Monique:

we zien hele mooie fotos voor bij komen heel veel plezier

groetjes

• 16 Februari 2016 - 20:59

Jan En Monique:

dit is de eerste keer dat we een bericht verzonden krijgen maar we zijn jullie wel aan het volgen

• 18 Februari 2016 - 21:15

Kim:

Bedoelen jullie met een mok een beker?