Mannum - Reisverslag uit Mannum, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Mannum - Reisverslag uit Mannum, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Mannum

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

05 Maart 2016 | Australië, Mannum

Dinsdag 1 maart zijn we van Halls Gap in de Grampians, via Horsham, naar Pinnaroo gereden. Een rit van 367 KM. In Horsham, in het Visitor Center heb ik de site bijgewerkt en de foto's van Halls Gap er op gezet.
Vele van de 367 KM was door een enorm droog een wild gebied, in het begin little Dessert genoemd. Soms kwam ons op meer dan honderd KM rijden, slechts een enkele auto tegemoet. Pinnaroo is een kleine nederzetting, waar ontzettend veel grote vrachtwagens en "Road Trains" voorbijkomen. De kleine camping was onbeheerd, met veel chinese jongelui, die er leken te wonen. Het was ook erg smerig. 's Avonds kwam de beheerder geld ophalen en hij was een aardige verteller. Hij was met een balinese getrouwd en had een huis op Bali.

Woensdag 2 maart zijn we van Pinnaroo door het wilderness area naar Loxton gereden. Daar wordt het Riverland genoemd. Bij het Info center in Loxton hebben we informatie over vogels spotten bij de Murray rivier en lagoons er om heen. We hebben daar een vogelboekje gekocht. We zijn verder gereden naar Waikerie. We wilden naar het vogelgebied de "Gluepot", maar dat bleek 50 KM verderop, alleen via een onverharde weg te bereiken te zijn. Omdat we niet onverhard mogen rijden, hebben we dat moeten laten varen.
Het was die dag bloedheet, 39grC, en 's avonds hadden we onweer. Weinig regen, maar veel harde windvlagen. Daarvoor hadden we nog tegenover de camping een kleine wandeling gemaakt bij het Hart lagoon.
Aan de overkant waren een aantal kangoeroe's nieuwsgierig naar ons aan het kijken.

Donderdag 3 maart zijn we in de ochtend met de veerpont over de rivier gegaan naar Overland Corner. Een natuurgebied waar we een eind in zijn gereden en waar we grote kolonies pelikanen hebben gezien. In dat gebied, dat nu droog was, maar eigenlijk een wetland is, stonden heel veel dode gumbomen.
's Avonds hebben we weer een wandeling bij het Hart Lagoon gemaakt en zijn we langs de rivier teruggelopen naar de camping.
De komende dagen wordt er een hittegolf verwacht.
Gelukkig koelt het 's nachts heerlijk af, zodat we goed kunnen slapen.

Vrijdag zijn we van Waikerie naar Mannum gereden. We zijn zo veel mogelijk langs de Murray River gereden en hebben de interessante dingen bezocht. In Morgan hebben we een oude werf bekeken. In Blanchetown bij Lock1 (sluiscomplex) zagen we vele pelikanen en aalscholvers die daar karpers kwamen verschalken.
Verderop bij WalkerFlat en weer met de Ferry over waren prachtige Terracotta kliffen te zien.
In Mannum staan we nu op de camping.

Tijd is op foto's volgen na het weekend.

• 05 Maart 2016 - 10:49

Tom & Francien:

Hoi,
    Wat een enorme vogels die Pelikanen!
    Knap dat jullie het uithouden met die hoge temp hopelijk doet de airco in de camper het goed.
    jullie komen weer steeds dichter bij het inleveradres en het einde van deze camperreis.
    Onze einddatum komt ook steeds dichterbij fijn weer terug op onze stek en profiteren van al wat ons lief is. Jullie weer treffen met leuke verhalen en veel foto's en natuurlijk met een heerlijk glas wijn.
    lfs Tom & Francien

• 05 Maart 2016 - 13:41

Cor En Leny:

dag Annette en Bram,
    het maken van kilometers is in Austr. geen probleem en onderweg is dan nog heel veel te zien ook.Jullie hebben een grote diversiteit aan landschappen bereisd. Hebben jullie geen last van de hoge temperatuur, of is het bier daar redelijk te betalen?
    Die pelikaan met die grote snavel doet mij aan iemand denken. Hij verdient in de vaderlandse politiek zijn geld. Je mag 3x raden.
    Het schiet voor jullie al weer op, nog even en dan ligt de ferry naar Bali voor jullie klaar.
    Blijf nog maar even weg want het weer hier is niet zo veel.Een voordeel: wij hebben overdag geen nachtvorst.
    gr.
    van leny & cor

• 05 Maart 2016 - 14:26

Lia Van De Burgt:

dag Annette en Bram,

kilometers ver weg, maar dankzij internet toch dichtbij . fijn, dat jullie al zoveel hebben kunnen genieten van de mooie dingen die op jullie pad kwamen. we hebben een mooi berichtje, op 3 maart hebben we ons tweede kleinkindje mogen verwelkomen NIENE een kerngezond meisje met het mooie gewicht van 3200 gr.

heel veel groeten van de trotse grootouders,

Lia en Peter

• 05 Maart 2016 - 17:00

Carel Roelants En Elly Meijer:

Hoi Annette en Bram, het voelt bijna als ook n beetje vakantie- door al die leuke reisverslagen! En een beetje heimwee hebben we ook wel! Nog even en dan naar Bali- en we hopen dat jullie daar ook genieten. Natuurlijk van een verjaardags party, maar ook van een mooi eiland. Tot eind maart!

• 06 Maart 2016 - 09:32

Angelica.lacroix:

Lieverds!
    Wat super cool allemaal. Ik volg jullie. Hier is het onveranderd en guur herfstweer.
    See you. Zoen!

• 06 Maart 2016 - 14:47

F&M:

beste broer en schone zus,
    We hebben het idee dat vanwege al die verslagen jullie al een half jaar op pad zijn. Mooi toch?
    Enfin Australie zit er voor jullie bijna op. Morgen Bali. Weekje bij Jeroen en dan weer Bali verkennen ?
    We lezen het wel,
    Liefs en doe voorzichtig. Genieten doen jullie toch wel.
    Dikke kus
    F&M