Franz Josef Glacier Township 15 april 2006, - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Franz Josef Glacier Township 15 april 2006, - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Franz Josef Glacier Township 15 april 2006,

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

15 April 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Van Invercargill zijn we naar Te Anau gereden. Daar hebben we bij de VVV geinformeerd of we eenvoudig naar Milford Sound konden gaan en daar in de buurt kamperen. Het is nl. een doodlopende weg van 120 km. Langs die 120 km zijn er wel campgrounds zonder voorzieningen. Milford Sound, een fjord in een natuurgebied moet je gedaan hebben. Dus zijn we om 12u. naar Milford Sound gereden en hebben om 15u. een boottocht over de fjord gemaakt tot de Tasman zee. Geweldig. Daarna hebben we nog een onderwater observatorium bezocht en zijn we door een zeer snelle boot teruggebracht. We besloten om niet op zo’n campground te gaan staan, maar terug te rijden naar Te Anou. Dat viel tegen, want vanwege pasen hadden we pas om 20u. een te dure slechte camping en was het al lang donker.
Goede vrijdag, zijn we verder gereden via Queenstown naar Makarora. Een prachtige tocht door de bergen. Onderweg in Wanaka een tweejarig evenement tegengekomen van oude vliegtuigen. Op de camping was tegenover ons aan de andere kant van de weg een airstrip waar helicopters en vliegtuigjes af en aan vliegen voor tochten boven de bergen. In Makaora was internet down en er was ook geen gsm verbinding, zodat ik mijn verhaal nu heb aangepast. Paaszaterdag zijn we later, half negen, opgestaan (normaal zeven uur) en hebben rond elf uur een mooie wandeling gemaakt o.a. naar “blue pools” in het Mount Aspirin National Park. Via de Haast pas (genoemd naar ene geoloog Von Haast) zijn we naar Haast gereden. Onderweg verschillende watervallen bekeken en “Thomas Bluff” tegengekomen. Na “Jacobs River” zijn we naar Fox Glacier gereden. Na een paar kilometer over een onverharde weg en een uitzicht op de gletsjer, zijn we om vier uur begonnen aan een ander half uur durende wandeling naar een uitzichtpunt op de gletsjer. Annette moest onderweg afhaken bij het oversteken van een stroom. Met de auto zijn we daarna nog naar een uitzichtpunt op de gletsjer gereden. Daarna verder gegaan naar Franz Josef Glacier Township, waar we om half zeven een campingplaats hebben gevonden.

• 15 April 2006 - 08:57

Joost:

Super gaaf zeg die foto's.
    En dan er van uitgaan dat een foto nog niet eens kan uitdrukken wat je in het echt ziet.Ik zie dat jullie ook lekker diner a'la campermaison hebben.hier gaat alles ok,al is Isabel een beetje verkouden/koortsig.Het wordt tijd dat het weer hier ook eens verbeterd.Geniet ervan en hele fijne paasdagen gewenst.Kusjes van ons alle vier XXXX

• 15 April 2006 - 09:22

Sandra:

Geweldige foto's weer, het is een beetje krap maar het koken gaat we hebben het bewijs gezien. Wij weten ook wat het is een vogel, hihi. Veel plezier en geniet van alles, dikke kus Jeroen en San.

• 15 April 2006 - 15:43

C En A:

Beste B en A
    We genieten door de foto's met jullie mee . E.D. heeft vandaag een stuk over Down Under !!
    Precies waar jullie zijn.
    Wij gaan nu zelf op reis ;
    op naar C. R. Het Beste !

• 16 April 2006 - 10:48

Nico:

ik weet ook wat het is........het is de grijs/zwart staartige polifinario vogel......

• 16 April 2006 - 11:25

Sylvia:

kei mooie foto's!!! echt gaaf die pinguins en zeeleuwen echt super gaaf!!!
    leuk om te horen dat jullie het zo fijn hebben daar!!! patrick en ik gaan nu waarschijnlijk 5 augustus weer naar bali!!! echt kei snel alweer!! veel plezier nog dikke kus syl

• 16 April 2006 - 15:00

T&K:

Hee Wereldreizigers,

Nou, nou, nou…wat hebben jullie het daar toch slecht zeg ;-).
    Echt mooie foto’s, kunnen zo een folder in. Hier alles oke. Gezond druk zullen we maar zeggen. Flinke Camper trouwens, ongeveer 5 keer zo groot als jullie gewend zijn.

Enuh, Nico, ik moet je toch echt teleurstellen maar het is toch echt een zeer zeldzame Vadsige geelbuik Mus (achterneef van de Domino-Mus)!

Heel veel groetjes

T&K

• 20 Juni 2006 - 15:05

Toos En Frans:

Hallo lieverds,met veel interesse hebben wij de afgelopen weken en maanden kunnen genieten van jullie interesante verslagen en prachtige foto`s, wat is er toch veel moois te zien op deze aardkloot.Maar ja ook wij zijn "aan vakantie toe"!!!.Donder dag vertrekken we voor 3 weken naar Noorwegen en op 14 July hopen we weer terug te zijn in het land van bier en friet.Geniet nog maar lekker van de laatste loodjes.Groetjes en veel liefs van ons