Coral Pink Sand Dunes, Zion, Red Cliff. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Coral Pink Sand Dunes, Zion, Red Cliff. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Coral Pink Sand Dunes, Zion, Red Cliff.

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

13 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het bijwerken van de site in op een terras in Bryce afgelopen donderdag was onverwacht, maar ging langzaam. Nu zitten we weer op een camping met volledige voorzieningen in St. George.
Donderdag tegen de avond hebben we nog een wandeling in Bryce gemaakt in de hoop om prairi dogs te zien. Maar we zagen alleen reeen. Met zonsondergang zijn we nog langs de rand gelopen met weer een mooi ander licht. Vrijdag zijn we naar Kanab gereden, voorbij de afslag naar Zion, omdat we de Coral Pink Sand Dunes wilden zien. Onderweg in een Visitor Center hoorden we weer van een andere bezienswaardigheid de Wave Canyons. Nadat ik naar de kapper was geweest zijn we 75km verderop naar het Visitor Center ervan gegaan. Jammer, het bleek een loterij de volgende ochtend te zijn voor 10 vergunningen de dag erna. Teveel van het goede, terug naar Kanab en door naar de Coral Pink Sand Dunes. Leuke parkcamping met douches, vooral voor hobbyisten met quads en terreinwagens, om door de duinen te crossen. Toch erg mooie natuur en kleuren. Zaterdag zijn we naar Zion gereden, waar het bij de oostelijke ingang erg mooi was. Met onze camper moesten we door het midden van een lange tunnel rijden, die daarvoor van de andere kant werd afgesloten. Voor de tunnel hebben we een mooie wandeling naar een prachtig uitzichtspunt gemaakt. Na de tunnel via allemaal haarspeldbochten naar het Visitor Center, omdat op de andere weg door Zion geen auto's mogen komen. Daar rijdt een shuttlebus. Aan het eind van de weg bij de Temple of Sinawava, hebben we een eindje langs de rivier gelopen. We zijn niet door het water verder gaan lopen, omdat we geen waterschoenen bij ons hadden en het net de Kalverstraat op zaterdagmiddag leek. Terug met de shuttle en Zion uit via Springdale.
Via een mooie route zijn we naar de stad St.George gereden. Voor 2 nachten hebben we een luxe camping met zwembad en internet. Vandaag hebben we het rustig aan gedaan. Na het rennen hebben we gebeld naar Ma en de kinderen gebeld, op Bali, in Eindhoven en Nuenen. Het is fijn om te horen dat alles goed gaat.
Om elf uur zijn we naar de Silver Reef, de Redcliff en Snow Canyon geweest. De kleuren zijn geweldig van pikzwarte lava tot witte en roze/rode zandduinen. Dit zijn gebieden waar nog erg weinig toeristen komen, maar die prachtig zijn.
Annette heeft na de was en voor het koken lekker in het zwembad gelegen. Ha ha.
Het Kolob gedeelte van Zion, waar we ook nog naar toe wilden gaan, was afgesloten vanwege rotsen of zo op de weg. het heeft hier gisteren wat geonweerd en vandaag was het bewolkt tot 4 uur. Morgen gaan we uit Utah, richting Californie.

• 14 Juli 2008 - 15:29

J&J&I&W:

Hallo lieve B&A,
    Wat zien jullie veel prachtige dingen zeg en inderdaad wat een kleuren! Begrijp ik goed dat het niet meer zo heet is? Jullie hebben al heel wat kilometers achter de rug zeg! Hier is alles goed, het weer is beter en vandaag helemaal geen regen gehad. Vorige week wel geregeld een bui maar tussendoor droog dus ach... Joost heeft inmiddels de caravan gehaald en die staat in de tuin. We vertrekken vrijdagmorgen om 5.00 uur. We verwachten zaterdag in Les Salles aan te komen. Joost zag wel op internet dat onze route precies de Tour de France doorkruist dus als er een newsflash komt over een caravan in combinatie met de TdF dan is de kans groot dat wij dat zijn :-)
    We hebben daar geen internet dus kunnen jullie dan helaas niet meer via de website volgen, we zullen wel sms'en dan blijven jullie ook een beetje op de hoogte!
    Dikke zoenen uit Eindhoven

• 14 Juli 2008 - 15:33

Isabel:

We waren naar de winkels toe gegaan en toen kwamen we thuis en toen zagen we de fiets van oma maar niet oma. Die was ons zoeken in het winkelcentrum. Gek he?
    Groetjes van de konijnen en mama en papa en wessel
    Ik mus jullie heel erg en het is vandaag heel zonnig.
    xxxxx isabel

• 14 Juli 2008 - 15:35

Wessel:

groetjes van de konijnen

• 14 Juli 2008 - 16:00

Jo:

Hoi Annette en Bram,
    Als ik jullie foto's zie krijg ik weer die aha erlebnisse.Ik roep Eef en kijk daar liep ik met de jongens enz. Geweldig om dit weer te zien.
    Geniet ze.
    Jo

• 15 Juli 2008 - 06:53

Leny En Cor:

dag A+B
    Wij zijn weer terug en heben nu eindelijk de gelegenheid gehad om de overzichten van jullie avonturen te lezen.
    Een aantal door jullie genoemde namen komt ons bekend voor en wij kunnen ons voorstellen hoe je onder de indruk komt van die overweldigende natuur.
    Wel hebben we het idee dat de hitte in de diverse parken een groot nadeel is.
    Wij hebben in Canada weer een geweldige vakantie gehad zodat wij elkaar veel te vertellen zullen hebben als je weer thuis bent.
    Blijf gezond,
    dikke zoen van ons.

• 15 Juli 2008 - 07:00

Sandra:

Geweldige foto's echt super. Jullie maken heel wat mee, wel goed dat jullie ook een dag rust hebben genomen.
    Hier op Bali is alles oke, de Noelies hebben het super naar hun zin en we genieten lekker van elkaar, ze zijn nu een paar dagen naar het zuiden ze komen woensdag weer terug, heb ik tenminste mijn boek uit kunnen lezen want die Inge dat is me een rateltje een, zegt ze kom we gaan lezen liggen we uren te kletsen, hahahaha, wel kei gezellig natuurlijk, ik zal het weer fijn vinden als ze morgen weer hier zijn en hun verhalen te horen.
    Lieverds geniet van alles en tot het volgende bericht, heel veel liefs, dikke kus Jeroen en San.

• 16 Juli 2008 - 07:10

Tijs En Kim:

Wat leuk om jullie mooie verhalen te lezen!!
    Lukt het daar een beetje met hardlopen? Hier was het weer vorige week verschrikkelijk, alleen maar regen. Nu valt het mee en het is ongeveer 20 graden hier. Dus jullie tuin staat vol in bloei door de regen. De druiven die groeien erg hard.
    Verder gaat het hier prima! Nog 7 dagen werken en dan vakantie!!!! Volgende week vrijdag dan gaan we pakken!
    Nog heel veel plezier daar en misschien spreken we elkaar nog voordat we gaan! Je kan natuurlijk ook altijd op Tijs zijn telefoon bellen ook al zijn we op vakantie!!

Groetjes en een dikke pakkerd!

Tijs en Kim

• 19 Juli 2008 - 04:21

De Noellies:

Eindelijk weer even een berichtje van ons,ik heb Thomas z´n laptop even ingepikt.
    We lezen wel dat jullie je enorm vermaken en heel veel mooie dingen zien,echt het zijn prachtige foto´s.
    Wij zijn weer terug in paradise na een paar hele drukke dagen in het zuiden,waar we goed hebben toegeslagen.
    De broer van Nico met de familie is nu ook hier in Lovina en hebben we al ontmoet,ook zij vermaken zich prima en hebben een fantastische vakantie,maandag vertrekken ze naar Kuta.
    Thomas heeft iedere week een healing massage wat goed werkt.
    Ook wij hebben een stevige massage gehad(wel nodig na een jaar hard werken)
    Nu moeten jullie niet denken dat wij hier de hele dag liggen te lamballen want we zijn echt wel sportief bezig,we tennissen regelmatig en met san haar wandelclubje ben ik ook al een keer op pad geweest(kei leuk en een prachtige tocht,van de week gaan we weer)
    We worden ieder dag verwend met lekkere gerechten van Ketut en de kids mogen ieder dag uitkiezen wat ze willen.
    Ik kan wel blijven schrijven,maar dat doe ik van de week wel in een mailtje.
    Ik ga nu mijn boek lezen want San is even weg en kom ik nu misschien wel een hoofdstuk verder.
    Heel veel liefs en een dikke kus van de boy's.
    xxxx Inge xxxx