Motueka, paasmaandag 17 april 2006 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Motueka, paasmaandag 17 april 2006 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Motueka, paasmaandag 17 april 2006

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

17 April 2006 | Nieuw Zeeland, Motueka

We zijn in het noorden van het Zuid eiland aangekomen, bij het Abel Tasman National Park.
Gisteren hebben we eerst de Franz Josef gletsjer bezocht, die we heel spectaculair vonden en zijn daarna naar een lagune gereden bij Okarito. Daar hebben we naar de kiwi gezocht op een wandeling van anderhalf uur, maar we hebben alleen het vogeltje van de foto gezien.
Voorbij Greymouth, een wat grotere plaats, hebben we bij Rapahu een camping gevonden aan zee. De camping was schoon, maar had spullen uit het jaar stillekes. Vandaag zijn we naar de pancake rocks gereden, wat zeer de moeite waard was en daarna via Cape Foulwind en de plaats Westport, naar de andere kant van het eiland, door de Buller gorge. Onderweg hebben we veel regen gehad.

• 17 April 2006 - 09:15

J&J&I&W:

Wat heeft NZ een prachtige natuur zeg! Heel erg mooi om te zien. Jammer van het weer, hier breekt de zon net door. Wessel kruipt sinds vandaag goed vooruit buik op de grond!
    De vogel lijkt op een staartmees maar het zal de zeer zeldzame langgestaarte witbaard moreelzwaluw wel zijn :-)
    liefs uit Eindhoven

• 17 April 2006 - 09:43

Thomas:

Oma geweldig met dat bortje ik vond het echt leuk.bedank voor je mailtje ik mis jou ook hoor en kan niet wachten om naar Bali tegaan en al je spannende verhalen te horen dikke kus ook aan opa knuffels thomas

• 18 April 2006 - 07:47

Sandra:

Super wat jullie allemaal meemaken. wel heel erg jammer van het weer maar ach midden Juni dan wil je het misschien wel eens fris hebben want dan is het hier echt wel heet een graadje of 35. Dus niet sippen over het weer straks heb je goed weer in het vooruitzicht. geniet van alles en een dikke kus van ons.

• 18 April 2006 - 09:15

Miep Luken:

Ha Annette en Bram,

Goh jullie zetten er wel een vaart achter hoor. Al heel veel gezien. Leuk het roept allerlei herinneringen bij mij op.
    Je berichtgeving is wat zakelijk, hebben jullie het wel naar je zin, en vind je Nw. Zeeland mooi?
    Het weer is wat herfstig zo te zien. Bevalt het camperleven??
    Ben benieuwd wat jullie van het Abel Tasmanpark vinden. Ik vond het prachtig.
    Onze paasdagen zijn rustig verlopen. Hier begint eindelijk de lente een beetje te komen, maar het wachten is vooral op zon. In de vijver zijn de kikkereitjes uit. Mooi.
    Liza en ik hebben gisteren een hele mooie ivn wandeling in Vorstenbosch gemaakt en veel vogels gehoord en gezien.
    N.B. Liza krijgt nooit bericht van jullie. Zet haar ook weer even op je lijstje! emailadres is:
    e.jazenko@onsnet.nu
    Liefs en groetjes van Miep.

• 18 April 2006 - 18:35

Aukje:

Hpi Bram en Annette,
    Wat een heerlijke reis.
    Ik heb Nieuw Zeeland nog nooit bezocht. Hier alles goed.
    De Paasdagen zijn voorbij
    en die waren met de familie erg gezellig. Vandaag een beetje de potten weer gerangschikt in de tuin. Moet er toch eens van komen. Herbert is
    bezig het indonesisch weer op te halen. Ik doe ook een beetje mee.
    Veel groetjes van
    herbert en Aukje

• 19 April 2006 - 08:10

Bram:

Hi Miep, we zijn erg enthousiast hoor en het weer was vandaag ook goed. Ik heb Liza geprobeerd erbij te zetten, maar hij geeft aan dat ze al op de mailinglist staat. Rechts onder kan ze het zelf nog eens proberen.