Kaikoura, zaterdag 29 april 2006 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Kaikoura, zaterdag 29 april 2006 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Kaikoura, zaterdag 29 april 2006

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

29 April 2006 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

We zijn weer op het Zuid Eiland, in Kaikoura, een plaats van waar af het mogelijk moet zijn om op zee walvissen te zien. Maar, het weer is herfstachtig, veel wind en regelmatig regen. De zee is te ruw. Dat hebben we al gemerkt met de overtocht met de veerboot vandaag, het bovendek was gesloten en hij stampte flink. Onderweg, zomaar bij een parkeerplaats aan de weg langs zee, grote zeehonden zien liggen en van dichtbij bekeken.

Donderdag, nadat we in Palmerston eerst bijna twee uur ge-internet hadden, zijn we naar Paraparaumu gereden richting Wellington aan de kust. Daar waren we zo gelukkig om de volgende dag een “permit” te kunnen krijgen voor het beschermde vogeleiland Kapiti. (50 personen per dag mogen het eiland bezoeken). Met de boot (en deels weer over land) zijn we er om 9u. naar toe gevaren en om 3u. weer terug. Op Kapiti zijn nog vogels te vinden die verder niet meer voorkomen. Een aantal ervan hebben we ook gezien. Doordat het nogal bewolkt was heb ik niet zoveel kunnen fotograferen. De berg van 520m op het eiland konden we via twee routes op en af, wat een behoorlijke inspanning was, waar we ~3u. over hebben gedaan.
Toen we terug waren zijn we doorgereden naar Wellington, de hoofdstad van NZ. Met de stadsbus zijn we vanaf de camping de stad ingegaan. (~half uur). Toevallig zei een Hollander die in NZ woont en op weg was naar de koninginnedag receptie in het gemeentehuis, compleet met tulpje in zijn revers en oranje stropdas, waar we moesten uitstappen. In een Ierse pub (Murphy) hebben we lekker en veel gegeten. Na nog een beetje in de zeer levendige stad gelopen te hebben zijn we teruggegaan naar de camping.
Vanochtend vroeg op en naar de veerboot gereden, die om 8.30u. vertrok.

• 29 April 2006 - 09:11

Joost:

Ha luitjes,
    Wderom gave foto's bram.Weet jij die namen van die vogels uit je hoofd , of heb je een soort van dikke van Dalen bij?Hier schommeld het weer.de ene dag rond de twintig graden en de dag erop 10 graden en regen.voor de rest gaat alles goed.Groetjes van ons alle vier en alvast een goede reis donderdag naar Australié.Kijk nu alweer uit naar de foto's.XXXX J&J&I&W

• 29 April 2006 - 13:56

Ingrid En Boy`s:

He lieverds,bedankt voor je mail mam,we denken ook veel aan jullie hoor en kijken iedere dag op de site,en de kids vinden de foto`s geweldig,nu ook weer die zeehonden prachtig en van zo dichtbij het lijken wel ansichtkaarten,echt SUPER.
    Hier vandaag koniginnendag,vanmorgen nog lekker weer gehad maar in de middag flinke buien,zielig al die kids op de rommelmarkten zijn helemaal verregend.
    Als het weer morgen meezit willen de boy`s gaan vissen,de maaien staan al in de koelkast.
    Jullie krijgen van ons viertjes dikke kussen en knuffels.luvjoe inge xxx

• 30 April 2006 - 17:36

Cees En Els:

mooie foto's
    wat een prachtig dagboek.
    veel liefs en fijne reis verder.

• 30 April 2006 - 21:13

Bart/jan:

hallo, kennelijk vanaf 12 april geen berichten meer van jullie ontvangen, dus dan maar zelf op zoek: jongens, jullie moeten wel overweldigd zijn door dit land! wat een natuur en dan de dieren; het zijn natuurlijk ook fantastische foto's , ik ben zwaar onder de indruk. genieten geblazen! bij ons alles z'n gangetje, we zijn midden mei tot midden juni eventjes weg... veel pleziere en pas goed op jezelf, liefs Bart en Jan

• 02 Mei 2006 - 08:04

Janine:

Is het de Robin/toutouwai ??????

• 03 Mei 2006 - 01:46

Bram:

inderdaad Janine, de robin. Hoe heb je dat gevonden?

• 03 Mei 2006 - 18:50

Janine:

Ik ben dol op raadseltjes Bram! Hoe ik de oplossing heb gevonden is uiteraard geheim! Daag me nog maar eens uit ;-)!