Christchurch, 3 mei 2006 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Christchurch, 3 mei 2006 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Christchurch, 3 mei 2006

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

03 Mei 2006 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Afgelopen zondag 30 april, zijn we in Kaikoura gebleven. We zijn rustig het plaatje ingelopen en het bleek dat ik die middag nog mee kon met de boot walvissen kijken. Wel de waarschuwing dat de zee behoorlijk ruw was, zodat er kans op zeeziekte zou zijn. De campervan hebben we tijdelijk langs de kust gezet, zodat Annette langs het strand kon wandelen en in het plaatsje winkelen. Ik ben dus alleen mee gegaan, heb een potvis gezien en ben wat zeeziek geworden. Wonderlijk zo’n beest te zien dat het grootste is dat ooit op aarde is voorgekomen (groter dan de grootste dinosauriër). Ik heb hem echter niet goed kunnen vastleggen.
Maandag zijn we via een mooie groene route naar Christchurch gereden. We hebben eerst de campingtafel opgehaald die we op de eerste camping vergeten waren en zijn naar een andere camping bij de stad gereden. Daarna zijn we nog naar het schiereiland bij Christchurch gereden naar Akaroa, een plaatsje met franse inslag aan een prachtige baai. Via een bergroute terug naar Christchurch, waar we om half zeven waren.
Dinsdag zijn we met de Tranzalpine trein van Christchirch naar Arhturs pass gereden. Deze treinreis van de oost naar de westkust van het zuid eiland, door de bergen, behoort tot de mooiste treinreizen. We hadden echter pech met het weer, bewolkt en regen, zodat de echt mooie uitzichten er niet goed uitkwamen. In Arthur pass hebben we een wandeling naar een waterval gemaakt en hebben we gegeten. Om half zeven waren we weer terug op de camping.

Vandaag een rustdag in Christchurch om in te pakken voor Australie en om morgen 4 mei, de vliegdag, de campervan in te kunnen leveren.

We ronden nu Nieuw Zeeland af en willen iedereen die op de site reageert bedanken voor hun reacties. Het is onmogelijk om op iedereen persoonlijk te reageren, maar we vinden het fantastisch zoals we gevolgd worden. In Australie gaan we gewoon weer verder.

• 03 Mei 2006 - 05:49

Sandra:

Nou lieverds dat was dan NZ, jullie hebben heel wat gezien, voor morgen alvast een hele goede reis naar Australie en het weer zal daar wel een stuk beter zijn, geniet er lekker van. Wij komen net van de boot af geen dolfijnen maar wel lekker uitgewaaid, vandaag geen personeel hier want het is Galungan dat is een speciale hindu Balidag, dan gaan ze overal offeren, dus het eiland ruikt nog meer naar wierook. Dikke kus Jeroen en San.

• 03 Mei 2006 - 07:58

Ingrid En Boy`s:

he reizigers!!!

Volgens mij hebben jullie vandaag je eerste rustdag,zo te lezen op de site lijkt het wel alsof jullie N.Z 3 keer helemaal rond zijn geweest.
    Bram je lijkt we een dolgedraaide backpacker hihi.
    Maar vergeet in alle drukte niet je fototoestel,we willen graag alle foto`s zien,want die zijn prachtig.
    Vandaag een prachtige zomerdag 26 graden ook voor de komende dagen,lekker voor de boy`s want die zijn een weekje vrij,en zijn volop aan het vissen(oefenen voor bali,ze willen in topconditie zijn).
    Ze staan s`morgens al vroeg buiten in de tuin te werpen op het gras,nog effe en ze hebben het konijn aan hun haak.
    Morgen gaan ze met piet en mieke naar het papegaaienpark en bowlen(nico en ik moeten werken).
    Nou geniet van deze rustdag,en een goede reis naar australie.
    Dikke kussen en knuffels van de noellies.XXX

• 03 Mei 2006 - 11:13

J&J&I&W:

Wij hebben genoten van Nieuw-Zeeland al lijkt het voorbij gevlogen te zijn! We wensen jullie een hele fijne vlucht en kijken uit naar Australie!
    :-)& :-)& :-)& :-)