Port Hedland - Tom Price - Coral Bay - Carnarvon - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Port Hedland - Tom Price - Coral Bay - Carnarvon - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Port Hedland - Tom Price - Coral Bay - Carnarvon

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

03 December 2009 | Australië, Carnarvon

Ik zit nu in de biblotheek in Carnarvon, even de vorige dagen recapituleren.
Nadat we bij Mac Donalds met de I Phone het vorige bericht op de site hadden gezet, na een kijkje in de haven, hebben we wat inkopen gedaan. Daarna zijn we terug gegaan naar de camping.
's avonds kwamen Liz en Jane ook op de camping en zijn we met bijna volle maan naar het strand gegaan om te kijken of we schildpadden konden spotten. Niet gezien, maar het was wel mooi aan het strand.

Dinsdag zijn we om 5 uur opgestaan en via het Auski Roadhouse, waar we koffie hebben gedronken, zijn we het Karijini NP ingegaan. (ik moest in de bieb even van PC wisselen).

Het was daar zeer heet, zeker 43 gr.C. We hebben er dan ook niet veel gelopen, maar alleen de uitzichtspunten bezocht: Dales Gorge, Circular Pool en Fortescue Falls. Daarna naar het bezoekers centrum, met een leuke ontmoeting met een aboriginal dame.
Via een onverharde weg van ruim 50KM naar de andere punten: Knox Gorge, Joffre Gorge en de mooiste Oxer lookout. Deze gorges behoren tot de oudste landschappen op aarde en zijn zo'n 3500 miljoen jaar oud en zijn oorspronkelijk zeebodem. Werkelijk schitterend.

Na weer 45 KM onverhard zijn we via een andere uitgang het NP uitgegaan. 50 KM verder in Tom Price, een mijnstadje, hebben we gekampeerd.
Op de camping was een heerlijk koel zwemdad. Totaal hebben we die dag 500 KM gereden.

Woensdag zijn we 7.15u. vertrokken langs Mount Nameless via 68 KM onverharde weg naar Nanaturra Roadhouse.
Nadat we gevraagd hadden of het de moeite waard was, zijn we teruggereden naar Cane River Conservation Park. Annette had gezien dat je daar een onverhard rondje doorheen kon maken. De weg was niet aangegeven en werd steeds onbegaanbaarder.
Na een wat lastige kruising met de droge rivier, kwamen we na 50 KM weer op de verharde weg. Niet veel gezien, maar het was weer een ervaring.

Via het Nanaturra Roadhouse waar ik duur heb getankt (ong.30c per liter duurder) zijn we op de 1 ri. Exmouth/Coral Bay gegaan, waarnaar we na 105 KM zijn afgeslagen.

Na 135 KM door alleen maar vlakte met bush, zonder een sterveling of bebouwing te zien, kwamen we zeer vermoeid in Coral Bay aan. Op de camping gelijk een ontmoeting met een grote varaan. (varanus giganteus, australie's grootste hagedis).
Het was er winderig, maar daardoor was het een lekkere temperatuur. We hebben nog even in de duinen en bij het strand gelopen, maar besloten om geen toer naar het koraalrif te maken.

Deze nacht hebben we voor het eerst de slaapzak te voorschijn gehaald. We hebben lekker geslapen na de lange tocht van 670 KM.
Vanochtend kwam Liz ons opzoeken. Ze stond met Jane op een andere camping. Vandaag gaat ze alleen verder.

Vanochtend hebben we 230 Km naar Carnarvon gereden en we gaan nu kijken wat we gaan doen. Waarschijnlijk Point Quobba bezoeken en als het niet te heet is daarna landinwaarts naar Kenedy Range NP.

• 03 December 2009 - 08:18

J&J&I&W:

Hoi Bram en Annette,
    Mijn god wat een tocht! Je moet er wat voor over hebben maar de foto's zijn werkelijk prachtig dus er vanuit gaande dat het in werkelijkheid nog eens veel mooier moet zijn is het vast de moeite waard! Gezellig die leguaan, bijten ze? Hier alles goed! De rapporten van de kinderen zijn er en die zijn prachtig! Allebei een heel mooi rapport dus nu hopen we maar dat de Sint dat extra zal belonen :-). Vandaag en gisteren ben ik "druk" met pepernoten bakken in de klas van de kinderen en gisteren zijn we bij de Sint in de Weverkeshof geweest! Amerigo was er ook weer en een heleboel Pieten dus dat was leuk!
    Ik zou zeggen neem een dagje om lekker te relaxen en geniet! Liefs Janine en Co

• 03 December 2009 - 08:43

Liza:

Een leguaan zie je ,alle mensen wat een grote, hoe zit het met de slangen. Veel gezien of valt dat mee.Weer schitterende foto's, liefs,
    liza

• 03 December 2009 - 09:28

Francien &Tom:

Hoi,hoi,
    Mensen wat een kilometers!
    Maar dan zie je ook wat .A&B wat maken jullie geweldige foto`s. We schrikken wel een beetje van de hoge temperaturen, let op dat je genoeg drinkt (ik bedoel geen wijn Bram!)We pakken er Google Eart bij en krijgen een heel goed beeld hoe jullie tocht verloopt en wat de volgende bestemming is.
    Zo lijkt het of we een beetje meereizen.
    A&B neem op tijd je rust en geniet met volle teugen!
    Groet, F&T

• 03 December 2009 - 12:31

Tijs En Kim:

Hallo hallo,

Wat een mooie foto's!
    En een grote leguaan, wel raar zeker als die vlakbij je staat!
    Jullie rijden goed door....en ook op tijd rust nemen en er heerlijk van genieten!! :)
    Annette, hoe is het met je huid? Is het met de warmte te doen en is het nog onder controle?
    We horen het wel,
    Doe lekker rustig aan..

Dikke pakkerd van ons

• 03 December 2009 - 15:35

Toos En Frans:

Hallo lieve wereldreizigers,Ik denk dat jullie de reis van je leven aan het maken zijn.We zitten iedere keer met verbazing de verhalen te lezen over de prachtige natuur en de leuke mensen die jullie ontmoeten.Ik probeer het ook een beetje te volgen via Google Earth met de foto, maar ik ben al een paar keer de weg kwijt geweest.Als je de naam van de campings benoemt kunnen we het misschien wat beter volgen op Google

• 04 December 2009 - 08:11

Arja En Francois:

Hoi lieverds,

Alles onder controle hier in de Refelingse Erven! Wat een prachtig verslag en geweldige foto's.
    Een groot nadeel: Francois doet niks! meer op zijn werk, hij is alleen maar jullie verlag aan het bekijken en lezen om onze "wereldreis" al uit te stippelen. Hij heeft "het Bram en Annette virus" helemaal te pakken haha. Wij bereiden ons voor op de wintersport, ook heerlijk! Binnenkort een DNA test (Niels) laten maken, dat is weer spannend wat daar uit komt.Verder alles goed hier. Ik kruip weer gauw in de pen oke? Gelukkig een eerst potentiele koper voor Ile aux Moines, we zullen zien! Veel liefs van ons allen, dikke kus Arja

• 05 December 2009 - 11:33

Rien En Mattie:

Lieve Reizigers,

Die hoofdletter R past wel,wat een avonturen, een mens blijft ervaren en leren. Bram schrijft zo beeldend dat we soms stof zitten te happen aan de tafel en dan weer oog in oog met bijzondere dieren. Fijn dat jullie al die schoonheid zo goed vastleggen, alles in je hoofd lukt zeker niet. Zo genieten jullie dierbaren mee, waaronder wij. Goede reis verder en veel liefs van Rien en Mattie.

• 05 December 2009 - 19:16

F&M:

Hi beste broer en lieve zus,
    Op St Nicolaasavond jullie verslag gelezen. Indrukwekkend en m.i zo nu en dan ook vreselijk alleen.Wat een uitgestrekheid en indrukwekkende omgeving.Heel wat anders dan onze Westerse wereld.
    In Nederland redelijke temp. en druilerig weer. Hebben afgelopen Woensdag Ma &D. voor het diner gevraagd. Erg geslaagd maar Ma blijft een "krakende wagen" We zullen ze ook nog met Kerst vragen. Reserveer vast in jullie agenda de Zondag na mijn verjaardag 17 Jan. 2010 om bij ons met Ma alle (klein)kinderen te ontmoeten.Liefs en tot het volgend bericht. F&M

• 11 December 2009 - 14:33

Francien & Tom:

Hoi Bram & Annette,
    Ja Annette je staat er weer als een beeldje op!!
    Bij deze een goed bericht vanuit het koude kikkerland.
    Afgelopen week ben ik in de MRI geweest en hebben ze ook een mammagrafie gemaakt waarvan ik afgelopen dinsdag de uitslag kreeg. 100% in orde!!
    We zijn heel erg blij dat kun je wel begrijpen.
    Op jullie advies gaan we Za.avond naar Karin Bruers!!
    We zien uit naar jullie volgend reisverslag.
    Goede reis en veel plezier.
    Groet Francien & Tom