Driekoningen - Reisverslag uit Altura, Portugal van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Driekoningen - Reisverslag uit Altura, Portugal van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Driekoningen

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

07 Januari 2006 | Portugal, Altura

Het is erg leuk om jullie reacties en medeleven te lezen. Bedankt!

Miep en Liza zijn vanochtend zaterdag 7 januari om 6 uur met de bus vertrokken. Ongevraagd hebben ze een dag toegift gekregen door een staking van brandweerlieden in Portugal, waardoor er niet gevlogen kon worden. Donderdagavond hebben ze bij ons gegeten en gisteravond hebben ze hun overbodige spullen bij ons achtergelaten. Heel gezellig.

Gisteren 6 jan. zijn we binnendoor naar Monte Gordo gelopen en hebben veel hoppen gezien: een prachtige vogel.
In Monte Gordo heeft Annette van een oud mannetje, die met spulletjes van de zee aan het leuren was, een kruik gekocht. Over het strand zijn we toen met laagwater teruggelopen. Driekoningen is in Spanje een vrije dag en wordt ook in Portugal, in ieder geval door de schoolkinderen, gevierd.
Gisteravond hebben Wim en Annie, die we twee jaar geleden hier zijn tegengekomen en die in een ander apartementengebouw zitten, een borrel bij ons gedronken. Ook heel gezellig.

• 07 Januari 2006 - 17:45

Janine:

Hallo lieve B&A,

Een hop? Nooit van gehoord ik ga hem opzoeken op internet! Ik ken hop alleen van een lekker glas bier! Fijn dat het weer beter gaat Annette, leuke foto van jou bij die oude man. We zijn blij dat jullie het naar je zin hebben (ook al zegt Isabel geregeld waar is oma Annette en opa Bram?? en laat ons dan keer op keer uitleggen dat jullie op vakantie zijn met het vliegtuig en niet met de bus zoals opa Jan en oma Marijke een keer deden).

Vandaag hebben we voor Wessel een grote autostoel gekocht! Hij zit dus niet meer in de maxi-cosi! Raar hoor, hij lijkt nu zo groot ineens!

Groetjes ook van mijn ouders! Doei J&J&I&W

• 07 Januari 2006 - 22:53

Liza Jazenko:

Lieve Annet en Bram,
    De bus kwam om 6.15, er was niemand van de receptie maar de sleutel zat keurig in het slot. Twee zwerfhondjes hielden ons gezelschap.We hebben slecht geslapen, ik zat merendeels op de WC niet al te lekker, ook weer één of ander staartje maar het was over voor we met de bus vertrokken. Een half uur vertraging, Martinair moest nog landen om 8.15. Als jullie terug gaan ga dan zo laat mogelijk naar de gates, wij moesten allemaal op de gang blijven staan mochten niet naar binnen om te zitten. We zagen de zon op komen op het vliegveld en de strak blauwe lucht. Wat zullen jullie weer een fantastische dag hebben gehad. Wat was het weer heerlijk in Portugal nu al heimwee.Hans heeft ons opgehaald en met z'n allen gegeten bij Margriet en Ruud, even bijgekletst en toen naar huis. Maar ach thuis is het ook weer goed. Vanavond na een chineesje even koffie gedronken bij Willy fijn om haar weer te zien.Jullie foto's nog even bekeken prachtig o die lagune wat is het daar toch prachtig, daar raak je niet uitgelopen en uitgekeken.Wij laten de schelpen maar door onze handen glijden en wanen ons weer dicht bij jullie in Altura. Annet hoe gaat het nu en op het ligbed we zagen hem staan vanuit de bus. Luitjes geniet van alles veel strak blauwe luchten, vogels en fossielen, kus, Liza

• 08 Januari 2006 - 11:49

F En M:

Hi Annette en Bram.
    Na het vertrek van Miep en Lisa weer all alone.
    Elke keer weer leuk die verhaaltjes van jullie. Je leest automatisch ook de reakties van de anderen. Zal wat worden met Isabel als jullie je grote reis gaat maken ! 4 maanden en drie weken. Kan je je kleinkinderen eigenlijk niet aandoen.
    Drie koningen is voor ons altijd de dag dat de Kerstboom de deur uitgaat
    Vandaag Zondag is het grijs guur weer. Het waait en ondanks dat het 1,5 graad boven nul is voelt het als 10 onder nul. Geniet daar maar van het betere weer want hier is het pet.
    Wanneer weten jullie trouwens of het een vroege retour vlucht wordt IVM JULLIE LUNCH BIJ MA .
    Liefs

• 08 Januari 2006 - 20:33

Willy Veen:

Sinds Arja een berichtje heeft doorgegeven kan ik mijn naam niet goed invullen. Vandaar mijn achternaam erbij.
    Ben blij dat in iedwer geval Liza terug is en ze heeft een en ander verteld. Annette, ik hoorde dat je artrose hebt, misschien is het goed om met mij een keer naar mevrouw Tan te gaan, het kan best zijn dat de pijn vanuit jouw rug komt. Ik voel me niet echt goed, ga even naar de dokter om war medicijnen te halen. Ben eerg onrustig. Hoop dat het helpt.
    Alles goed bij jullie thuis. Ik let goed op, dus geen zorgen maken.
    Heel veel liefs, Willy

• 09 Januari 2006 - 02:33

Sandra:

Wat een leuke foto's,echt iets voor Annette om daar een kruik te kopen kei leuk. Balen dat je s'nachts wakker word van de pijn aan je heup maar wel fijn dat je lekker kan lopen dat zou helemaal een ramp zijn,jullie hebben nog lekker de tijd daar geniet er maar lekker van,want ja daarna beginnen de voorbereidingen voor de grote reis.
    Wij hebben gisteren een heerlijke zonnige dag gehad en hebben lekker gevaren,we zijn bijna 2 uur op het water geweest,geen dolfijnen gezien maar wel weer geweldig om Bali vanaf zee te zien en de projecten,wat ziet het er dan toch mooi uit,ik ben benieuwd wat jij Bram er van vind,het is zo'n groot verschil bij de vorige keer dat jullie hier waren,lieverds geniet van alles,dikke kus en heel veel liefs Jeroen en San.

• 10 Januari 2006 - 21:08

Miep Luken:

Ha lieve Annette en Bram.
    Heel leuk om jullie berichten te lezen. Van Liza hebben jullie al vernomen van onze terugreis die voorspoedig liep. We hebben nog een tip voor jullie: wij zaten bij de exitplaatsen, dat betekent 4 x 3 plaatsen met een zeer flinke beenruimte. Daar kun je naar vragen. Heerlijk voor mensen zoals ik met lange benen! Maar enfin we zullen het nog maar niet over jullie terugreis hebben, want jullie zijn nog volop aan het genieten. Bram heerlijk aan het wandelen en wat doe jij zoal Annette? Hoe gaat het nu met je heup??
    Nou wij zijn hier weer echt aangeland. Omdat we die heerlijke extra dag hadden, hadden we maar een dagje nl. zondag om weer even te wennen en om wat orde op zaken te stellen. Het is hier koud, gisteren vroor het, de vijver was bevroren, de lucht wel heerlijk blauw. ook vandaag schitterend weer. Ik ben gelijk maandag weer met cliënten begonnen en heb een bomvolle week. Dit is prima, voel me echt uitgerust, maar dan ebt Portugal ook naar mijn smaak te snel op de achtergrond. We zien toch wel behoorlijk bruin volgens sommige mensen.
    Gisteren en vandaag tussen de bedrijven door heerlijk gebrigd. Nu alle post en emails. Ik heb een lelijke virus in de computer zodat mijn printer is uitgeschakeld. Hopenlijk kan Fokke dat binnenkort voor mij oplossen. Mooie foto's overigens Bram.!
    Het was heel gezellig met jullie daar, dat doen we graag weer over. Ik lees verder wel weer in jullie nieuwsbrief.
    Heel veel lieve groeten en blijf genieten van Miep.