Townsville, donderdag 25 mei - Reisverslag uit Townsville, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Townsville, donderdag 25 mei - Reisverslag uit Townsville, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Townsville, donderdag 25 mei

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

25 Mei 2006 | Australië, Townsville

De rustdag bij Yeppoon is goed bevallen. Aan het einde van de zondag kon ik mijn bericht plaatsen. Toen ik dat ’s morgens in de plaatselijke boekhandel wilde doen, bleek internet niet te werken en het was de enige internet mogelijkheid in het plaatsje. ’s Avonds hebben we chinees buffet gegeten.
Maandag zijn we naar het National Park Eungella gegaan, waar we het vogelbekdier hebben gespot. Het vogelbekdier is een wonderlijk zoogdier, met vacht, een soort eendenbek, 4 zwempoten en het legt eieren als een reptiel, hoewel het warmbloedig is. Ze slapen overdag en zijn alleen zichtbaar tegen duisternis en in de ochtendschemering. De foto’s zijn dan ook niet zo super. Net voor donker hebben we de camping bereikt, die heel drassig was. ’s Nachts heeft het veel geregend en ’s morgens regende het nog en was het heel mistig. We zijn daarom niet gaan wandelen daar. We zijn naar de kust gereden naar de Whitsunday regio, naar Arliebeach, heel toeristisch met heel veel backpackers, die de Whitsunday eilanden bezoeken.
Wij hebben een mooie wandeling door het regenwoud gemaakt, naar de kust. De camping in Arliebeach was smerig en zat ook vol met backpackende jongelui. Dinsdagochtend, na vertrek uit Arliebeach hebben we weer een mooie wandeling door het regenwoud gemaakt. Duidelijk heel anders dan de dag ervoor. In de middag zijn we via een mooie route weer verder gegaan richting Townsville. Je kan nu merken dat we in de tropen zijn, want het wordt warmer en het stikt van de muggen.
Het is nu donderdagmiddag en we zitten ondertussen in Townsville. Vandaag rustig verder gereden en vogels gekeken in de wetlands hier in de buurt.

• 25 Mei 2006 - 07:37

Sandra:

Hoi lieverds.
    Mooie foto's weer, het lijkt wel werk wat jullie doen, hihihi, rustdag inlassen en zo, jullie rijden je echt helemaal gek maar je maakt veel mee en jullie zien natuurlijk ook heel veel da's dan wel weer super.
    Annette ik heb je vanmorgen nog gehoord was heel erg leuk hoor, dank je wel nog.
    Wel goed dat de temperatuur nu hoger word kun je alvast wennen voor Bali, want ja als je alleen maar kou hebt en dan naar hier komt is het een groot verschil hoor, maar het duurt nog even, nog een maand in Australie. Lieverds geniet er van en we volgen. Dikke kus Jeroen en San.

• 25 Mei 2006 - 10:53

J&J&I&W:

Hoi,
    Gaan jullie de tropische kant van Australie op of is dat bij Darwin weer over? Leuk dat vogelbekdier, grappig zijn die he?
    Hier alles oke! De eerste verjaardag van Wessel was leuk we hebben het alleen op het KDV gevierd. Hij zegt nu papa en mama! Lachen he?
    Joost is aan het klussen en ik ben bij ons thuis. Jullie krijgen de groeten van ze! Zij volgen jullie reis ook via het internet.
    doei

• 25 Mei 2006 - 11:11

Jacques:

Hoi Bram & Annette, Volgen jullie op de kaart van Australië. Jullie komen nu in het gebied (Hughenden, Mount Isa) waarboven ik afgelopen zomer gevlogen heb. Gaan jullie nu landinwaarts via de Flinders HWY of gaan jullie nog noordelijker.
    Hier alles goed, zijn met Dwarsgetuigd druk aan het oefenen voor Jonas. Gaan woensdag voor 2wkn naar Spanje even de zon opzoeken, want die wil hier de laatste week niet er z'n best doen. Veel plezier nog en we kijken uit naar het volgende bericht.
    Jacques & Margo

• 26 Mei 2006 - 18:12

Gerard & Marry:

Leuk om jullie via de prachtige foto's zo te kunnen volgen. Vooral die palmbomen maakten ons wel even jaloers. Goede reis en nog veel plezier. Groeten vanuit Beverwijk.