Georgetown, zaterdag 3 juni - Reisverslag uit Georgetown, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Georgetown, zaterdag 3 juni - Reisverslag uit Georgetown, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Georgetown, zaterdag 3 juni

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

03 Juni 2006 | Australië, Georgetown

Het stadje Charters Towers bekijken afgelopen maandag betekende ook naar de kapper gaan en de opticien bezoeken. Verder hebben we daar geboekt om de lava tunnels te bezoeken,
~ 420 km verderop landinwaarts bij Undara.
Dinsdagochtend hebben we een rondleiding gehad in een oude fabriek waar ze de rotsen hebben geplet en behandeld met kwik om het goud eruit te halen. Heel interessant. Daarna hebben we nog andere bezienswaardigheden in de omgeving van Charters Towers bezocht, zoals de oude mijnwerkersbegraafplaats uit 1895 en restanten van een pyrietfabriek.
’s Middags weer naar de opticien nu voor advies over mijn lenzen.
Woensdagochtend zijn we vroeg op pad gegaan de outback in naar Greensvale. Op een behoorlijk smalle weg (een baans) kom je dan z.g.n. roadtrains tegen, vrachtwagens met drie bakken van wel 50m, waarvoor je aan de kant moet. Ook is er geen gsm verbinding meer en kan je nergens internetten. Onderweg hebben we nog een natuurpark bezocht en hebben we in de droge rivierbedding van de grootste rivier van Queensland gelopen.
Greenvale is een plaatsje dat in de jaren 1970 is gesticht en waar tot 1995 nikkel is gewonnen. Mijn moeder konden we gelukkig daar wel bellen om te feliciteren voor haar 85ste verjaardag 31 mei.
Donderdagochtend zijn we vroeg op weg gegaan naar Undara in een vulkanisch gebied waar je dus de lavatunnels kan bezoeken. Het laatste stuk over een gravelweg. Op het kampeerterrein zagen we gelijk kangeroes vlakbij, eentje met een kleintje in de buidel. (zie foto). ’s Middags hebben we mooie wandelingen in het gebied gemaakt van enige uren.
We hebben ook nog even gezwommen in behoorlijk koud water.
Vrijdagochtend hebben we om 8u. een tocht van twee uur naar de lavatubes gemaakt. Een heel mooi wonderlijk natuurverschijnsel. Onderaardse buizen zijn 190duizend jaar geleden ontstaan door lavastromen en zijn sindsdien niet veranderd.
Zaterdagochtend zijn we onderweg gegaan naar Cobbold Gorge, waar we voor maandag een tocht hebben geboekt.

• 04 Juni 2006 - 07:38

Francien & Tom:

hoi a&b wat een geweldige foto`s en wat een fantastische reis maken jullie
    ontzettend zoveel indrukken jullie opdoen
    wij vragen ons af of jullie wel op tijd rust nemen.
    bram, petje af wat jij op deze site laat zien en zo iedereen op de hoogte houdt daarnaast (heel attent!!) ook nog alle verjaardagen etc. etc. niet uit het oog verliest.
    a&b pas goed op jezelf wij houden jullie in de gaten!!liefs f&t

• 04 Juni 2006 - 08:49

Ingrid En Boy's:

hoi genieters,

Bram,ik heb je lijstje ontvangen,ga van de week op pad en neem het voor jullie mee.
    Je hebt weer prachtige foto's gemaakt,geweldig die kangaroe met jong en zo te zien kun je in de bossen ook prachtige zandkastelen maken.
    Hier is het weer wat beter en misschien kunnen we van de week al wat voor bruine want we zijn net sneeuwpoppen(zo wit)
    De kids hebben van de week een sponserloop voor java dus dat word rennen voor ze.
    Nico en joost hebben gisteren de van gogh loop in nuenen gedaan was gezellig.
    Nu gaan we effe naar reusel waar daar is een pinkstermarkt en vanavond komen piet en mieke hier eten en voetballen kijken morgen komen j&j met kids hier eten en gezellig kletsen want die zitten in de puinhoop met de verbouwing.
    Zo zie je maar het gaat allemaal zijn gangetje en we bereiden ons vast voor op de reis.
    Dikke knuffels en veel liefs van de noellies.
    KUS INGRID XXXX