Darwin, zaterdag 24 juni. - Reisverslag uit Darwin, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Darwin, zaterdag 24 juni. - Reisverslag uit Darwin, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Darwin, zaterdag 24 juni.

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

24 Juni 2006 | Australië, Darwin

Maandag zijn we in Darwin naar het prachtige museum geweest met naast veel over de natuur, aboriginal kunst en boten. Dinsdag zijn we eerst naar het voeren van de vissen gegaan. Die komen met hoog water van zee naar de kust en daar hebben de Aussies een hele toeristische voorstelling van gemaakt. Daarna zijn we door het kustpark naar het parlementsgebouw gelopen en hebben de vergaderzaal ervan bekeken. Darwin is in 1974 door de orkaan Tracy helemaal verwoest en heeft 3 maanden geleden door orkaan Monica ook weer veel schade opgelopen. Wat de verwoesting van Tracy betekende hebben we ook kunnen zien in het museum. Verder hebben we het rustig aan gedaan met gezellig buiten wat drinken en eten.
Woensdagochtend half zeven zijn we opgehaald voor onze drie daagse toer naar de natuurparken Litchfield en Kakadu aan de grens van Arnhemland. We waren met z’n achten met een gids in een vierwiel truck. Het was een goede mix van prachtige natuur, activiteit van lopen en zwemmen en veel over de aboriginal cultuur gehoord en gezien. Deze mensen bewonen Australië al zo’n zestigduizend jaar, terwijl de “westerlingen” er eigenlijk maar net zijn. Onze gids wist veel over de aboriginals en hun verwevenheid met de natuur te vertellen. Ook in dit groepje waren we weer de oudsten, maar we konden goed meekomen en het was weer een geweldige ervaring. Vrijdagavond half zeven waren we terug en hebben we gegeten op het terras van een Ierse pub in de drukste straat van Darwin, waaraan ook ons backpackers hostel ligt. Wat zijn er toch veel jongeren op reis, van allerlei nationaliteiten.
Zondagavond laat vliegen we naar Bali, waar Sandra al vervoer en een hotel voor ons heeft geregeld. We hebben samen weer een heerlijke tijd gehad in Australië en willen wederom iedereen bedanken voor de reacties op onze weblog. Wordt vervolgd op Bali.

• 24 Juni 2006 - 08:11

Joost:

Ha wereldreizigers,fijn dat het allemaal zo mooi is.donderdag zeker genoten toen de aussies door gingen naar de 8e finale WK.Hier begint de rust weer weder te keren na de hektiek van de verbouwing.nu nog wachten op de vloer.ben enorm benieuwd hoe het weerzien op Bali zal zijn.We zullen het volgen.alvast goede reis.kusjes Joost,Wessel,Isabel en Janine

• 24 Juni 2006 - 08:44

Janine:

Tuurlijk kunnen jullie meekomen! Zo'n fitte oma en opa :-)Hadden jullie veel bekijks ;-)
    Heel gek dat jullie grote reis door NZ en Australie er alweer op zit! Ogelofelijk hoe snel dat voorbij gevlogen is. Wat is dat trouwens een loeigrote ooievaar op de foto of lijkt dat?
    Ik ben jaloers op de waterfoto's daar zou ik nu ook wel zin in hebben! Nog 2 weken en dan kunnen wij de tuin weer gebruiken.
    Nogmaals een dikke kus van ons

• 25 Juni 2006 - 09:32

Annie En Wim:

Wat een geweldige reizen maken jullie zeg en wat een mooie opname's.Wij wensen jullie een fijne tijd op Bali!Tot ziens.

• 25 Juni 2006 - 11:02

Annie En Wim:

Hoi annette en bram.Ik bedoel natuurlijk mooie foto's.Wij blijven jullie volgen en hopen in Portugal onder het genot van een goed glas wijn nog meer over deze vakantie te horen.Fijne tijd nog samen en tot ziens.

• 25 Juni 2006 - 11:44

Francien:

Hallo Annet en Bram
    Wat jullie de laatse vier maanden meegemaakt en gezien hebben zullen jullie ongetwijfeld nooit meer vergeten! Wat een fantastische reis.
    Fijn dat jullie weer je kinderen en kleinkinderen gaan treffen op Bali het zullen wel weer hele fijne weken worden.
    Jeroen en Sandra zullen jullie wel weer lekker verwennen.
    Voor ons ook weer de laatste week voor de vakantie
    Volgende week zondag vertrekken we voor drie weken naar Zwitserland.
    Peggy is in die weken uitgeteld dus dat worden spannende weken.
    Nancy komt met Levi met de vlieger en gaat met Tom mee terug ik zal dan waarschijnlijk nog twee weken langer blijven en zie dan wel wanneer Tom mij weer komt halen.
    Op dit moment is het eindelijk wat rustiger geworden met de visites en ook het golven komt nu op een lager pitje (we nemen de stokjes wel mee naar de swiss!!)
    A&B we blijven jullie op de voet volgen.
    Wij wensen jullie nog een fijne tijd op Bali en zien al uit naar de prachtige verhalen met een goed glas wijn!!
    Groetjes Francien & Tom