Lake Isabella, een week onderweg. - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Lake Isabella, een week onderweg. - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Lake Isabella, een week onderweg.

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

12 Juni 2008 | Verenigde Staten, Lake Isabella

Vorige week vrijdag 6 juni zijn we tegen twaalven naar Cruise America gereden. Na een instructiefilm bekeken te hebben kregen we de spullen en de sleutel. Het bleek dat we geupgrade waren naar een C25 model. Ook 7,6 meter lang, maar deze heeft een vast bed beneden en je kan binnendoor tussen de cabine en de "living". We hebben geluk met de upgrades, want op de heenvluchten waren we geupgrade naar Economy Plus met meer beenruimte. Na het inrichten van de camper is Annette met de huurauto achter mij aangereden naar Hertz. Om kwart over drie zijn we en route gegaan. Erg druk verkeer en files op de 101 zuidwaarts. Bij Monterey aan de kust zijn we op de camping bij de Grand Prix racebaan gaan staan.

Zaterdagochtend heb ik daar eerst gerend, voordat we de 17 miles drive zijn gaan rijden. Prachtige zee en kust met zeeleeuwen en veel vogels. Na Carmel hebben we de 1 gevolgd helemaal langs de kust. Onderweg veel bloemenpracht en veel zgn. olifantenzeeleeuwen gezien.

Net voorbij het Hearst kasteel in San Simeon vonden we een plek op een State Camping zonder voorzieningen. Maar met deze camper kan je self supporting een paar nachten vooruit. Zondagochtend zijn we om 8u. naar het Hearst kasteel gegaan, waar we gelijk om 8.20u. nog met de eerste toer meekonden. Na Disneyland is dit de tweede grootste attractie in de VS. Mooie vertrekken en tuinen gezien. Met veel geld kan je wat moois maken. Om 12u. zijn we weer op weg gegaan, via de 46 en 41 naar Fresno. Daar hebben we wat inkopen gedaan en we zijn toen naar de camping aan het Millerton Lake gereden. Ook hier, net als op veel plaatsen, konden we alleen cash betalen en ik had daarna nog 1$ over. De VS lijkt voor een deel over op cash, vaak ook voor de benzine en het is moeilijk aan cash te komen zonder extra kosten te maken. De campings zijn aardig aan de prijs, zonder voorzieningen 20$ en met ~35$. De camping was een plak asfalt met 'hook ups'. Maandag zijn we naar Kings Canyon en Sequoia National Park gereden. Prachtige route. Na dat we een Nationale Parken pas van 80$ hadden gekocht, hebben we een wandeling gemaakt bij de reuze sequoias van Kings Canyon, o.a. de generaal Grant. 50km verderop in het Sequoia NP hebben we gekampeerd bij Lodgepole. Grote camping zonder voorzieningen of bereik, op ruim 2000 m hoogte.
Overal waarschuwingen voor beren en het voedsel moest je in berenkluizen doen, maar geen beer gezien. Wel herten bij de camper en onderweg.

Dinsdag 10 juni zijn we met een shuttle bus van de camping naar de grootste boom ter wereld de generaal Sherman gegaan. Daar een prachtige wandeling gemaakt, de Congres trail. Daarna hebben we het museum bezocht en hebben we Moro rock beklommen met een schitterend uitzicht over de toppen met sneeuw van >3200m van de Sierra Nevada. Bij de camping hebben we aan het einde van de middag nog een schitterende wandeling van anderhalf uur naar de Tokopah watervallen gemaakt. Om 22u. ben ik nog naar het Vistors Center gegaan, om te kijken of ik Tijs kon feliciteren. De telefoon wilde mijn munten wel hebben, maar verbinding kreeg ik niet.

Woensdag zijn we om 7u. vertrokken van de camping en via een zeer kronkelende weg het park uitgereden. Onderweg, toen we weer bereik hadden Tijs gefeliciteerd. Via de 155 zijn we naar Lake Isabella gereden. Hier staan we nu tot morgen op een RV resort met wi-fi, zodat ik dit bericht kan maken. Ook al via skype contact gehad met Frits en Marlene, zodat ze Ma kunnen informeren. Vanochtend vroeg hier een uurtje gerend, want nu is het al behoorlijk warm hier. Morgen willen we op weg naar Death Valley (~300km), daar zal het nog wel warmer zijn.

• 12 Juni 2008 - 18:38

J&J&I&W:

Hoi Bram en Annette,
    Fijn om van jullie te horen (ofwel lezen). Het klinkt allemaal geweldig zeg! Ik denk dat Isabel en Wessel het verhaal over de beren wel heel spannend zullen vinden (ze slapen nu al dus ik lees het morgen voor). Isabel zal de naam van het meer vast weten te waarderen :-).
    Zij is nu erg bezig met haar verjaardag! 5 morgen, time flies... Hier is alles goed, Wessel ondeugend en vol kattekwaad en Isabel druk met school. Met Joost en mij ook alles goed. Dikke kus en we denken aan jullie. Voorzichtig zijn in Death Valley he?

• 12 Juni 2008 - 18:43

PS:

Annette heel stoer dat je toch zelf de huurauto hebt terug gereden. Enne, Bram geweldig al die details in je bericht. Graag zo doorgaan. :-)

• 12 Juni 2008 - 19:25

Margot :

Je bericht ontvangen. Bob vroegal of er al wat was. Ik heb het nu afgedrukt voor hem. hij is gaan schaken. Nog goede reis verder M & B

• 12 Juni 2008 - 19:34

Margot :

Leuk dat skypen. Ik heb je laatste verslag ontvangen en uitgeprint voor Bob die is nu schaken. Hij vroeg al of er nieuws was Fijne reis verder. M & B

• 13 Juni 2008 - 03:56

Sandra:

Hoi lieverds.
    Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien geweldig hoor en de foto's ook helemaal top.
    De camper ziet er geweldig uit, goed hoor.
    Ik vind die foto van de tekeningen en de foto's van de kids echt heel aandoenlijk, zijn ze er toch bij.
    Hier bij ons alles goed ik heb deze week weer lekker 2 lange wandelingen gemaakt rennen zit er niet in met die toch bijna 40 graden, dus we houden het bij stevig doorwandelen. lieverds veel plezier weer en zorg goed voor elkaar en voor jezelf. Kijk telkens uit naar jullie verslag, echt6 super om het zo te kunnen volgen.
    Dikke kus en veel liefs. Jeroen en San.

Zag trouwens dat jullie hadden geprobeerd te skypen jammer dat ik er nhiet was, mijn lijn staat altijd open vandaar geen reactie, misschien een volgende keer. Doeidoei, geniet ze.

• 13 Juni 2008 - 08:46

Ad:

Hi Bram en Annette,
    Geweldig leuk om het zo te kunnen volgen. Veel herkenning ook, van al weer meer dan 10 jr geleden. Ben nu zelf bijna weg, dus zal de berichten even moeten missen. We wisselen binnenkort (nou ja) uit ! Groet, Ad

• 13 Juni 2008 - 09:33

De Noellies:

He levensgenieters!!!

Super dat alles volgens plan verloopt,hoop dat ze bij ons straks ook zo vriendelijk zijn om de vliegtickets te upgraden (liefst naar business haha).
    Hebben we wel weer nodig, van de week een moeder op school zo vriendelijk geweest om hier even 3 dozen verbandmiddelen en medicijnen af te geven om mee te nemen naar Bali(die dacht zeker dat we met het vrachtvliegtuig gaan haha)
    Thomas hebben we gisteren opgehaald van schoolkamp en die ligt vandaag uitgeteld en heeft geen stem meer,maar heeft het geweldig naar zijn zin gehad.
    Bedankt voor het smsje gisteren(trouwdag)eerlijk gezegt was ik het zelf totaal vergeten maar mijn romanticus natuurlijk niet en daarom stond er een heerlijk diner om mij te wachten toen ik thuis kwam(alles erop en eraan) ja dames er zijn nog mannen die daar wel aan denken haha.
    Huize Noels is in de oranje stemming en vanavond zitten we natuurlijk weer voor de buis.
    Ik moet nog wel even iets kwijt en dat is BRAM: jullie zouden deze keer het iets rustiger aan doen en niet als 2 dolle door de states crossen,dus de volgende keer wil ik graag lezen dat jullie niet om 7 uur vertrekken,maar eerst rustig ontbijten haha AFGESPROKEN?
    Oke 1 uitzondering DEATH VALLY dan wel weer plankgas en als de raven terug naar de bewoonde wereld!!!haha
    Geniet ervan,dikke kussen van alle noellies.

Liefs Inge xxx

• 13 Juni 2008 - 20:59

Cor:

dag annette en bram,
    jullie hebt al een aantal mooie dingen gezien en dan nog maar zo kort onderweg.
    De 17 Miles Drive is weel heel erg de moeite waard nietwaar?Hebben jullie daar nog zee-otters gezien?
    Je zult verder langs de kust nog wel meer zee-olifanten zien.
    Hoe is het met het weer??Erg heet??
    Maak er wat moois van.
    Morgen zijn wij bij jullie "in de buurt".Om 9.00 uur vliegen we van Brussel naar Halifax.
    Ik zal proberen om van tijd tot tijd jullie berichten te lezen.
    groetjes van leny en van cor.