Yellowstone - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Yellowstone - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Yellowstone

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

05 Juli 2008 | Verenigde Staten, Salt Lake City

In Vernal zijn we tot maandagochtend gebleven. Nadat ik een uur gerend had zijn we zondags naar Dinasaur National Park gegaan. Het was er heet, maar we hebben er een mooie tocht gemaakt en ook nog wat wandelingen. Met eigen ogen versteende botten van dinosaurussen gezien. Maandagochtend hebben we voor zessen nog even met Frans geskyped en daarna zijn we naar het Noorden gereden naar Jackson. Daar begint Teton National Park dat overgaat in Yellowstone National Park. Een gigantisch groot gebied met bergruggen en meren. Yellowstone is voor een groot deel een supervulkaan. In 1988 zijn er gigantische branden geweest, die 63% van het gebied hebben aangetast. Dat is overal goed te zien en er wordt veel aandacht aan besteed. Het heeft de wetenschappers veel geleerd over het effect van branden in de natuur.
En natuur en wild is er volop.
Jackson is overigens net Valkenburg in het groot en het gehele gebied is een toeristische trekpleister en druk. Vooral omdat het de week van Independence Day (4 juli) is. Gelukkig konden we maandag een plek op een camping in Teton krijgen. Het is allemaal wie het eerst komt..., dus de andere dagen zijn we eerst vroeg naar een camping gegaan. In Teton en Yellowstone hadden we geen gsm of internet. Elke keer als er wild gesignaleerd werd, was er een verkeersopstopping. Soms zag je het wild dan van grote afstand, terwijl je er op een andere plaats tot op een paar meter er bij vandaan kon staan. Toen we gisteren, vrijdag, het park uitreden moesten we stoppen voor een bisonstier midden op de weg. Maar we hebben beren, bisons, herten, elanden en meer gezien.
In Teton zijn we dinsdag met een boot over het Jenny Lake gevaren en hebben we een mooie wandeling bergop naar watervallen en een uitzichtspunt gemaakt. 's avonds zijn we op de camping aan het Jackson Lake nog naar een Ranger lezing buiten gegaan.
In Yellowstone is heel veel vulkanische activiteit en 60% van de geisers op aarde zijn daar te vinden. Old Faithful spuit elke anderhalf uur en het is net een circusvoorstelling.
Maar zoals gezegd de natuur en de natuurverschijnselen zijn overweldigend. Borrelende modder en een beer in het wild zie je niet elke dag. We hebben ook nog een mooie wandeling met uitzicht over Yellowstone Lake gemaakt. Op Independence Day wilde we een optocht zien, maar toen we vrijdagochtend om kwart over negen in Idaho Falls waren, was de optocht al geweest en waren de overige activiteiten (een soort braderie) nog niet begonnen. Wel lopen bijna alle amerikanen met de vlag of de vlagkleuren rond. In Idaho Falls moet het grootste vuurwerk van West VS zijn, daar hebben we maar niet op gewacht. We zijn doorgereden naar Salt lake City, waar we op de camping het vuurwerk hebben gehoord.

• 05 Juli 2008 - 14:37

F&M:

Leuk dat we bij jullie vanochtend vroeg even hebben kunnen skypen. Bij ons zoals gezegd alles ok. Waarschijnlijk heb je Ma al gesproken. Ik kan haar niet bereiken want onze telefoon doet gek.
    A propos ; was de beer nog niet los???????
    Liefs en veel plezier

• 05 Juli 2008 - 15:39

Jacques:

Nog even snel jullie laatste verslag hier in Hong Kong bekeken. Het is hier nu 23.30 en morgenvroeg vliegen weer terug naar NL. We hebben hier genoten en van alles bekeken. We raken zo langzamerhand thuis in Hong Kong na de verschillende bezoeken aan de kids in de afgelopen jaren. Geniet nog van jullie reis en tot een volgende bericht.

• 05 Juli 2008 - 18:42

J&J&I&W:

Wat een prachtige foto's weer Bram. Is het nog steeds zo heet of wordt het minder? Hier gaat het goed! Isabel heeft vaklantie, ik moet volgende week nog 1,5 dag en ben dan ook vrij. Vanmorgen hebben we Ingrid en Nico en de kinderen naar het station gebracht, die zijn alweer heel wat uurtjes onderweg!
    Isabel vind dat jullie erg lang weg zijn. Ze mist je Annette! Met ons alles goed, met Wessel en Isabel ook. Beetje regenachtig weer nu maar niet koud.
    Veel plezier in Salt Lake City! Ik zou blij zijn weer eens een stad te zien ha,ha :-)
    Liefs van ons

• 05 Juli 2008 - 23:37

Sandra:

Geweldige foto's, echt waar, wat is de natuur toch verschrikkelijk mooi. Gisteren had ik je aan de lijn Annette en het is geweldig om te horen hoe enthousiast je bent, zeker omdat je er een beetje anders tegen aankeek om te gaan, super hoor. Ik krijg net een sms van Ingrid binnen dat ze in Singapore zijn het is hier nu bijna half 8 in de ochtend, wij gaan ze dadelijk ophalen heerlijk om ze weer hier te hebben. Lieverds geniet van alles en tot het volgende bericht.
    Dikke kus en veel liefs vanuit een warm Bali.
    Jeroen en San.

• 06 Juli 2008 - 14:06

Cees Wesdorp:

Hallo Bram en Annet,
    Jalouzie verwekkend die plaatjes. Nog heel veel plezier gewenst van Cees en Irene.

• 10 Juli 2008 - 11:06

Liza:

Wat een prachtige foto's en goed om te lezen dat jullie zoveel hebben gezien en genieten. Wij zijn weer terug, hebben ook genoten, rustig aan gedaan plaatsen bekeken en veel wandelingen gemaakt rond de Mont Ventoux. Hoe is het met de post laat even weten of ik overneem en van wie,blijf heerlijk genieten, liefs, Miep en Liza