Darwin-Katherine - Reisverslag uit Katherine, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Darwin-Katherine - Reisverslag uit Katherine, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Darwin-Katherine

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

20 November 2009 | Australië, Katherine

Ik was bij maandagavond in Darwin gebleven. We hadden moeite om na het internetten nog een redelijke maaltijd te vinden. Het is een vietnamese wrap geworden, waarna we snel naar ons hotel zijn gegaan en naar bed.
Dinsdag zijn we met de bus naar jachthaven Gullenbay gegaan, was niet veel aan en heet.

Woensdagochtend met een taxi naar het camperverhuurbedrijf. De klantvriendelijkheid liet daar te wensen over. Het noodpakket en de tafel waren niet inbegrepen, terwijl dat wel op onze bevestiging staat. De tafel konden we bij huren, het noodpakket niet. De handrem werkte niet, dat heeft ons enkele uren gekost om die te laten repareren.

Om twaalf uur uiteindelijk onderweg, maar eerst nog veel boodschappen gedaan bij Woolworth. Tegen vijven hebben we een camping opgezocht in Batchelor en in het donker hebben we onze eerste maaltijd gekookt.

Donderdag zijn we langs alle bezienswaardigheden van Litchfield NP gegaan en zijn we via 42 KM onverharde weg en door riviertjes Litchfield weer uitgegaan.
In Pine Creek hebben we een camping opgezocht en nu nog voor donker gekookt.

Vandaag, vrijdag 20 november, zijn we naar Katherine gereden en na een lunch en bezoek aan het visitors center, zijn we naar de Katherinne Gorge gegaan.
Voordat we in Katherine waren, hebben we ook nog de Umbrawarra Gorge bezocht, waar ik erg schrok van een anderhalve meter lange zwarte slang, ook zijn we nog bij de Edith falls in Nitmiluk NP geweest.

In Katherine Gorge hebben we een boottocht van twee uur met twee boten gemaakt. Geen krokodillen gezien, maar het was wel mooi. Foto's komen later, want die kan ik hier niet er bij zetten. Misschien morgen in een internet cafe.

• 20 November 2009 - 08:59

Tijs En Kim:

Heeey Bram en Annette,

Jullie zijn op weg, heerlijk van de natuur aan het genieten...!! Super.
    Nou wat raar van tafel en het noodpakket...
    Hier gaat alles goed. Bij Kim is het gips er af....eindelijk! Kan nog niet goed lopen, maar gaat elke dag beter en met Tijs gaat het goed en vandaag lekker samen een dagje vrij! Heel veel liefs uit het koude maar wel zonnige nuenen!

Liefs Tijs en Kim

• 20 November 2009 - 10:09

Leny En Cor:

hoi A+B,
    Een moeizame aanloop betekent in de regel dat het vervolg alleen maar beter kan gaan verlopen.
    Het feit dat jullie geen krokodillen zien betekent ook dat je allebei de armen en benen nog hebt.
    Dus bekijk het van de optimistische kant en blijf genieten.Blijf gezond!!!
    gr. leny en cor

• 20 November 2009 - 12:57

J&J&I&W:

Hallo lieve B&A,
    Wat een toestanden met de camper maar aan de andere kant, wel een test of jullie net zo laid back en relaxed als de aussies kunnen zijn :-). In ieder geval goed kunnen oefenen! De camper bevalt wel goed?? Hier alles goed, de Sint is in het land dus het zijn spannende tijden. Isabel heeft hem vanmorgen in de klas samen met mij een brief geschreven. Ze heeft gevraagd hoe oud hij is en of hij ook op het dak kan lopen! Wessel is erg druk met paard Americo en of wel voldoende water en wortels voor hem in huis hebben. Joost bekommert zich ondertussen om de pepernoten en het snoepgoed dus die vermaakt zich wel. Dikke kus van ons allevier.
    Janine
    ps: mocht je nog een krokodil tegen komen dan wordt een foto door Wessel zeer gewaardeerd :-)

• 20 November 2009 - 22:18

Jacques:

Hoi Bram en Annette,
    Goed te lezen dat jullie op de goede weg zitten een moeilijke aanloop. Vanuit Spanje wensen wij jullie een fijne trip en we zullen de verslagen met veel interesse bekijken.
    Gr. Jacques & Margo

• 21 November 2009 - 09:27

Sahbi:

Leuk om te lezen hoor!
    Ik ben heel erg benieuwd naar jullie foto´s... dit deel ben ik namelijk zelf ook nog niet geweest. Vanaf Broome zal het een feest van herkenning voor mij zijn!

Geniet maar lekker.

Liefs Sahbi

• 21 November 2009 - 10:37

Aukje Waleson:

Hallo Bram en Annette
    Wat een inkopen heb je gedaan Annette. Voor een weeshuis.
    Hier alles goed. de temp. is 15 graden en het lijkt wel of we naar de lente gaan.We missen je bij het koor. Momenteel flink nieuwe liedjes aan het instuderen. Valt niet mee voor de alten. Ik heb toch ook problemen met het gehoor.
    Moet me erg inspannen. Ik blijf jullie volgen op de reis.
    Heel veel plezier.
    Kus van Aukje

• 22 November 2009 - 12:56

Jeroen En San:

Hoi Ma en Bram.

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen! En zo te zien met de proviand komt het ook helemaal goed! Valt die camper niet om in de bocht? lijkt me zo'n hoog ding. Geniet van alles en een dikke kus. Liefs jeroen en San. We blijven jullie avontuur volgen..

• 23 November 2009 - 11:47

Janine:

Ik kom niet verder dan Australische kraanvogel, de Brolga! De kangaroe is duidelijk een wallabee soort.
    Kijk uit voor de slangen en reuze kikkers!