Derby-Broome-Port Hedland - Reisverslag uit Port Hedland, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Derby-Broome-Port Hedland - Reisverslag uit Port Hedland, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Derby-Broome-Port Hedland

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

29 November 2009 | Australië, Port Hedland

Ze zijn aan deze kant van Australie nog niet echt up-to-date met internet: ik kan wel tekst intikken, voorzover ik de toetsen kan ontcijferen, maar ik kan geen foto's erbij zetten. Ik kan het ook niet lang maken, want ik moet steeds muntjes in de machine gooien.

Vandaag ruim 600KM van Broome naar Port Hedland gereden. Dat ging voorspoedig, erg vroeg vertrokken. Broome is niet zo goed bevallen, omdat we twee mindere ervaringen daar hadden vrijdag.
Het was in Broome een mango festivalweek en we hadden iets van muziek gelezen. Op een afgelegen plek, tegen betaling van $15 pp., bleek dat iets van de scouting te zijn, stelde niets voor.

Maar, die nacht hebben ze, terwijl we lagen te slapen met open deuren, vanwege de warmte, op de camping in onze camper ingebroken en is Annette's portemonee met $120 gestolen. Gelukkig geen pasjes of paspoorten en camera's, die ook op de voorstoelen lagen.
Aangifte gedaan natuurlijk,maar het idee, zo dicht bij je hoofd...

Verder goede ervaringen en ontmoetingen. Mooie dingen in de natuur gezien. Mijn munten zijn op, ik laat het hierbij. Morgen gaan we weer de bush in.

• 29 November 2009 - 09:28

Cor En Leny:

Dag lieve mensen, wat een avonturen, en niet altijd leuk hoor. Geen deuren meer open ondanks de warmte, dat zie je maar, jammer he!
    Jullie hebben het geweldig en genieten optimaal, we hopen dat het je gezondheid goed gaat Annette, maak er samen met Bram nog iets heel moois van en we volgen jullie via internet.
    Veel liefs en een dikke kus van
    Cor en Leny.

• 29 November 2009 - 10:43

Jacques:

Hoi luitjes, Inderdaad een raar idee. Ik zou in het vervolg maar een booby trap aanleggen. Sterkte en verder gewoon genieten hoor!!!

• 29 November 2009 - 10:51

Noellies:

Och,Och,Och hebben jullie weer....Bram ik vind het niks voor jou,thuis lijkt het wel fort knox en hier laat je alles open staan,hebben jullie nog geluk dat ze de pasjes en fotocamera niet hebben meegenomen,je lag zeker weer boven te knorren....Maar goed jullie zijn gewaarschuwd voortaan alle waardevolle spullen onder je kussen haha.
    Liefs de Noellies xxx

• 29 November 2009 - 11:00

F&M:

Hi Broer en lieve zus,
    Australie staat bekend om z,n vele avonturen, maar op deze zitten jullie niet te wachten Voortaan ondanks de hitte de "deuren"gesloten houden en jullie spullen wegsteken zoals de Belgen dat zeggen. Als jullie terug zijn kun je zelf beslissen dit avontuur aan Ma te vertellen maar voorlopig zullen we haar haar hierover maar niet informeren.Voorzichtig-heid geboden maar laat het voorval jullie reis niet bederfen.
    Liefs

• 29 November 2009 - 12:25

Bart En Jan:

lieve vrienden, wat een pech, maar gelukkig, zoals je schreef zijn er verder geen andere belangrijke(r) dingen weg.
    We genieten van je verslag en van de mooie foto´s. Zouden de Aboriginals nu zoveel drinken, omdat een Nederlands meisje ze bedient?...
    Hier hebben we vroegtijdig Sinterklaas gevierd omdat onze kleinzoon anders te veel impulsen tegelijk krijgt. Tja, de schoonfamilie nodigt niet uit om dit gelijktijdig te doen... De Mex. griep schijnt over z´n hoogtepunt heen te zijn. Maar we prikken lustig verder, ook wij.Heerlijk, die warmte! Geniet er maar van, want hier is het weer "naatje". Groeten Bart en Jan

• 29 November 2009 - 17:30

Margot &Bob:

Erg leuk je verslagen. Dat je op een camping bestolen wordt terwijl je er slaap , is wel brutaal. Hebben jullie geen boven raampjes.Wensen jullie verder een goede reis liefs M&B

• 01 December 2009 - 09:07

Tijs En Kim:

Hallo,

We lezen het nu pas. Heel druk geweest niet eens even tijd gehad om op internet te kunnen. Jeetje was vervelend.
    Maar wel geluk dat de rest is blijven liggen. Raar idee dat er iemand zo dichtbij is geweest!!
    Hopelijk was dit het enige vervelende aan de mooie reis. Probeer het te vergeten en op naar de volgende dagen!!!
    Heel veel liefs Van Tijs en Kim