Kalbarri - Geraldton. - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Kalbarri - Geraldton. - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Kalbarri - Geraldton.

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

09 December 2009 | Australië, Geraldton

We hadden inderdaad over het Kalbarri NP gelezen. Op de heenweg naar Kalbarri hadden we al twee uitzichtspunten over de rivier bezocht. Dinsdagochtend 8 december, na een overnachting op een prima camping in Kalbarri, zijn we teruggegaan het park in.

Via 26KM onverharde weg kwamen we bij het bekendste punt van dit NP, het "Nature's Window". Daar is een loop van 8KM, die ik dacht te doen. Maar, het was veel te veel klimmen en al heet, ondanks het vroege uur. Annette zag het terecht niet zitten en ik ben alleen een stuk naar het hoogste punt geklommen. Onderweg zijn we nog een flinke slang op de weg tegengekomen.

Via Kalbarri zijn we weer langs de kust gaan rijden. Via klipuitzichtspunten: Red Bluff, Natural Bridge en Island Rock. Bij Port Gregory zagen we Hutt Lagoon of Pinklake. Hier wordt d.m.v. algen betacaroteen gemaakt. Via Nothingham zijn we op een camping 9KM buiten Geraldton aangekomen.

Vandaag 9 december hebben we Geraldton bezocht. Een leuk stadje, met een mooie kathedraal, een monument voor het in 2008 ontdekte wrak van de Sydney II uit WOII.
Het museum is op woensdag gesloten, maar we hebben wel een replica van een longboat van de Batavia gezien.

• 09 December 2009 - 08:31

Leny En Cor:

hoi Annette en Bram,
    en weer veel door jullie gezien en bewonderd.Je komt nog eens ergens, nietwaar??
    Ik heb de indruk dat de temperatuur bij jullie "zeer" aangenaam is.Veel transpiratie en dus geen problemen met het lichaamsgewicht op peil houden.Dat komt dus goed uit straks bij de kerstkalkoen op de camping.
    Geniet en blijf gezond!!

• 09 December 2009 - 08:57

Tijs En Kim:

Hallo hallo,

Ik hoef niet te vragen hoe het met jullie is of wel, haha! Wat een geweldige reis zo te zien op de foto´s! En die slang vonden jullie dat niet eng? Was volgens mij erg dicht bij!
    Als je daar bent is het ook wel raar om dan ineens een Kerstman te zien, omdat het zo warm is bij jullie!!

We blijven zeggen GENIETEN!!

Dikke kus Tijs en Kim

• 09 December 2009 - 10:19

Liza:

Die slang,.... brrr.Het vw-tje brengt jullie toch maar even op de mooiste plekjes, moeten Miep en ik toch maar naar een cursus om hem te kunnen besturen?Het is hier druilerig, vogeltjes vliegen af en aan, waarschijnlijk minder kleurrijk dan nu bij jullie maar ook leuk. Bijf lekker genieten van alles, liefs, liza

• 09 December 2009 - 14:57

Miep Luken:

Ha Bram en Annette, wat maken jullie weer een fantastische reis. Ook mooie foto's!! Ben reuze benieuwd straks naar al jullie verhalen. Ik begrijp dat het steeds bloedheet is. Nou hier is het maar somber. Echt van dat decemberweer. Ik ben druk bezig met mijn fotocursus. Leer mijn nikon D90 steeds beter kennen. Ga in Portugal maar eens flink experimenteren. Nou nog een fijne voortzetting. Groetjes voor jullie beiden van Miep

• 10 December 2009 - 08:14

Janine:

Hoi Bram,
    Was het een tijgerslang?
    Wat een geweldige foto van die kliffen.
    Liefs van ons

• 12 December 2009 - 08:58

Francien & Tom:

Hoi Bram & Annette,
    Ja Annette je staat er weer als een beeldje op!!
    Bij deze een goed bericht vanuit het koude kikkerland.
    Afgelopen week ben ik in de MRI geweest en hebben ze ook een mammagrafie gemaakt waarvan ik afgelopen dinsdag de uitslag kreeg. 100% in orde!!
    We zijn heel erg blij dat kun je wel begrijpen.
    Op jullie advies gaan we Za.avond naar Karin Bruers!!
    We zien uit naar jullie volgend reisverslag.
    Goede reis en veel plezier.
    Groet Francien & Tom

• 13 December 2009 - 11:49

Rien En Mattie:

Dat betacaroteen fascineert ons. Krijgen we een verhaal van in Doldersum of eerder. De parken doen ons af en toe weer aan Amerika denken, o.a. the nature window. Wat is er veel schoonheid op jullie pad!Slang is toch ook mooi. Bram, wat kwam je hoed goed van pas bij de tweelingfoto.Veel liefs en goedereiswensen.

Rien en Mattie

• 13 December 2009 - 17:53

Aukje Waleson:

Lieve Bram en Annette,
    Wat beleven jullie veel. Hier is het
    nu koud en ik denk dat de winter invalt. Annette we missen je op het koor en zeker ook bij de kerstviering a.s. donderdag.
    Verder is hier alles goed.
    Lieve groet Aukje