Weer in Adelaide. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Weer in Adelaide. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Weer in Adelaide.

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

07 Maart 2016 | Australië, Adelaide

Ik was gebleven in Mannum zaterdagmiddag. De bibliotheek sloot om 13u., zodat ik er niet meer foto's bij kon zetten.
Vlakbij de bieb was een soort braderie, dorpsfeest aan de gang.
Voor 4$ de man hebben we daar overheen gelopen, even naar een "crooner" geluisterd en hebben we een frietje gegeten.
Daarna zijn we naar het museum bij het Visitor Center gegaan.
Interessant, met buiten een oud dok en een nog op een stoommachine werkende raderboot.
Na 5KM verderop een gedenkplaats bezocht te hebben waar een zekere Randell de eerste op stoom wekende rivier raderboot heeft gebouwd, zijn we naar de camping aan de rivier gegaan.
Daar kwam nog een hele grote rader riviercruiseboot langsvaren.

Zondag zijn we uit Mannum vertrokken via Murray Bridge.
In Murray Bridge hebben we aan de kade een raderboot zien vertrekken. Daar hebben we ook de nog in gebruik zijnde brug uit 1879 bewonderd en een gebouw dat ter ere van de supervisor in die tijd was opgericht.
We wilden gaan staan in Mt Barker, maar toen we door het drukke toeristische Hahndorf waren gereden, besloten we om maar even verder naar de camping bij Adelaide te rijden.
Geen goede beslissing, want hier konden achter op de camping slechts een unpowered site krijgen. Voor de resterende 4 nachten werd ons aan het eind van de camping een powered site beloofd.
Gisteravond en vannacht onweer en regen en heel benauwd.
Vanmorgen hadden we de beslissing genomen om een andere camping op te zoeken. Toen we wilden uitchecken boden ze ons een goede plaats aan met korting en WiFi bereik, zodat ik nu hier de site kan bijwerken.

• 07 Maart 2016 - 10:51

Janine:

De laatste dagen in Australie! Wat zal dat gek zijn?
    Geniet er nog enorm van!
    liefs uit een koud Eindhoven (stuur maar wat van die hitte deze kant op :-) )

• 07 Maart 2016 - 11:13

Tom & Francien:

Hoi,
    Fijn dat we jullie op FaceTimen konden bereiken.
    Jullie zien er goed uit! Geniet nog van de laatste dagen en rust lekker uit.
    Vrijdag de camper blits schoon inleveren! En dan op naar Jeroen en Roos!
    Lfs Tom & Francien
    Bram aan het roer! Staat je goed!