Invercargill woensdag 12 april - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Invercargill woensdag 12 april - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Invercargill woensdag 12 april

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

12 April 2006 | Nieuw Zeeland, Invercargill

We zitten nu helemaal in het zuiden van het zuid eiland in NZ. Invercargill is de enige grotere plaats in het zuiden. We zijn net op een camping aangekomen in de ‘stad’ en gaan straks internetten om dit bericht en foto’s te plaatsen. Op het schiereiland Otago, bij Dunedin, waar we de afgelopen 2 nachten zijn geweest, kon ik slechts heel beperkt internetten, daarom wat inhaalwerk. Van Christchurch zijn we naar Dunedin gereden en onderweg hebben we het natuurverschijnsel “boulders”, zwerfkeien van 4M jaar oud, bij Moeraki bekeken. Vlak langs het water van de zee-inham rijdend zijn we op de camping op het schiereiland Otago bij Portobello terechtgekomen. Die avond hebben we geboekt voor een ‘wildlife tour’ de volgende dag om 14u, van ong. 5 u. We hadden regelmatig gietende regen en we moesten behoorlijk klimmen, maar we werden beloond met zeeleeuwen van heel dichtbij, geelogige pinguins en zeehondjes. Vandaag zijn we via een toeristische route verder dus naar het zuiden gereden en hebben onderweg ‘Nugget Point’ aangedaan, met een vuurtoren en ook weer zeeleeuwen.
T.z.: in Nieuw Zeeland hebben we mobielnummer: 00642102776203
Vanaf morgen gaan we aan de westkant omhoog naar de bergen, via Clifden, naar Milford, waar we gaan lopen. Waarschijnlijk kunnen we daar niet internetten, wie weet lukt het met een smsje?

• 12 April 2006 - 09:02

Bart En Jan:

jongens! wat machtig om zo'n trip te maken, de foto's zijn prachtig, met name de boulders en dan de zeeleeuwen van zo dichtbij, voorzichtig maar en genieten, groeten...b&j

• 12 April 2006 - 09:14

J&J&I&W:

Wat fijn om van jullie te horen! Bevalt de campervan goed? Prachtige foto's zeg, Isabel zal vooral de zeeleeuwen wel erg leuk vinden, we zullen straks samen kijken (ik zit nu op mijn werk :-)) Mijn collega die in NZ is geweest zegt dat jullie volgende bestemming echt prachtig is en gaf als tip Lake Tekapo en omgeving.
    Hier alles goed. De lente is er nog steeds niet en vandaag hebben we regen. Wel al goed genoeg om te fietsen met de kinderen. Wessel was niet echt enthousiast (maar het heeft dan ook niets met zijn passie, eten, te maken). De verbouwing vordert gestaag, het metselen is begonnen dus het begint al wat te lijken. Geniet van alles wat jullie nog te zien krijgen!
    Liefs van ons

• 12 April 2006 - 11:40

Nico:

kunnen jullie voor mij z'on boulder meenemen ,ik spaar ze, en die ene op de foto heb ik nog niet

• 13 April 2006 - 04:50

Sandra:

Echt helemaal geweldig die foto's wat zien jullie toch veel moois. Wij hadden gisteren bij ons voor in zee een kleine witte haai een visser die bezig was met een net had hem in zijn net zitten daarna zijn er nog 3 gevangen, ik hoop maar dat moeder niet hier is, geniet van alles. Lukt het met het koken Annette in de campervan want daar zag je toen je hier was tegenop. Liefs Jeroen en San.

• 13 April 2006 - 11:20

Aukje:

Hoi Bram en Annette,
    Leuk jullie zo te volgen.
    Hier alles goed. Het is nog steeds te koud, maar langzaam aan wordt het iets beter. Gisteren met een vriendin naar Het Loo geweest. Ik heb Apeldoorn nog nooit bezocht, zodoende.
    Vanavond weer zingen. We hebben er wel 11 bij. Dat is best wel veel. Ik kan het nog niet overzien.
    Met de kinderen gaat het ook prima. De jongste spruit groeit als kool.
    Veel liefs vanuit Geldrop.
    Aukje en Herbert

• 13 April 2006 - 14:35

F&M:

Hi B&A
    Leuk al die foto's.
    Hoe werkt dat precies met de GSM in NZ?
    Koop je daar een kaartje? Als wij jullie bellen maken jullie dan ook nog eens kosten?
    Laat eens horen.
    Ondanks het minder goede weer klinken jullie verhalen erg avontuurlijk !
    as Zaterdag (voor Pasen) hebben we Ma gevraagd.We zullen haar dan ook gelijk jullie foto/s laten zien.Het gaat met haar rug niet zo lekker, als het zo blijft dan zal ik met haar overleggen en bv nog een keer voor haar afspreken in Volendam. Wo 26/4 naar USA. Veel liefs!!!!!

• 13 April 2006 - 20:08

Ingrid En Boys:

He geweldig zeg die boulders thomas zou er ook een willen als jullie er voor nico toch een meenemen,kijk dan ook eens voor thomas hij heeft geen voorkeur,alles is welkom hihi.
    Mathijs is helemaal weg van de pinguins en zeehonden en dacht dat jullie die op bali hadden gezien,maar helaas moest ik hem daarin teleurstellen,maar een witte haai (zoals sandra vertelde)vind hij toch ook wel spannend.
    Vandaag hebben piet en mieke de kids uit school opgevangen want ons nicootje had weer eens een borrel,ik heb hun jullie foto`s en site laten lezen wat ze erg leuk vonden.
    Morgen nog een dagje vrij met de kids en zaterdag weer aan de bak in de bloemetjes.
    nou kampeer ze nog en geniet van deze bijzondere reis,niet zeuren over lange afstanden lopen en klimmen bram,straks kan je weer lekker uitrusten in je bb op bali.
    Ps kan ik al wat dagen vasleggen voor oppas in juli hihi.
    dikke kus van alle noellies xxxx