Picton, 19 april - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Picton, 19 april - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Picton, 19 april

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

19 April 2006 | Nieuw Zeeland, Picton

Gisteren, dinsdag zijn we in Motueka gebleven en hebben we het Abel Tasman park bezocht.
Eerst hebben we de overtocht naar het Noord eiland geregeld voor donderdag en heeft Annette gewassen. Om 12u. hebben we in Marahau een aquataxi geregeld voor 16u. en we zijn om over twaalven gaan lopen naar Anchorage. Een geweldige wandeling langs de kust bergop en –af, met prachtig weer en geweldige uitzichten over groen-blauwe baaien met witte stranden als uit een folder. We waren goed op tijd voor de watertaxi terug, want om kwart over drie waren we al bij het strand waar we zouden worden opgepikt. De wandeling stond nl. voor 4u. aangegeven, zodat we nogal flink hebben doorgelopen. De watertaxi was een ervaring op zich: schoenen uit om er via het water in te komen, zwemvesten aan en met een noodvaart in 20 minuten over zee terug. Vanwege laagwater het laatste stukje op een trailer en we werden voor de deur van het boekingskantoor afgezet. ’s Avonds zijn we in Motueka uit eten geweest. Vandaag om kwart voor acht aan het rijden. Eerst naar het stadje Nelson met een zeer lange natuurlijke “boulderbank” en waar we een treinreis voor als we weer terug zijn op het Zuid eiland hebben geboekt naar Arthurs pass v.v. vanaf Christchurch. Daarna naar Picton, waar de veerboot vertrekt, via een scenic route. Picton, een heel leuk havenplaatsje, zijn we net nog even in geweest. De winkels sluiten hier in NZ ’s middags om ong. 5u. Nu is het bij zevenen en al donker. Morgenochtend vroeg op: om 7u. moeten we bij de veerboot zijn.

• 19 April 2006 - 08:24

Sandra:

Nou die foto's van dat park die vind ik dus echt helemaal geweldig, en die bloem het is toch niet te geloven, wat bestaat er toch veel moois op de wereld, en dan morgen op naar een nieuw gedeelte weer alvast een goede reis met de veerboot veel plezier en ik geniet van jullie site geweldig om jullie te volgen, dikke kus Jeroen en San.

• 19 April 2006 - 13:35

J&J&I&W:

Hmmmmmmmm, opvallend detail dat ik steeds huishoudelijke taken in combinatie met de naam van Annette hoor. Wat doet opa Bram aan het huishouden ha,ha!
    Fijne overtocht!

• 22 April 2006 - 08:34

Bram:

Opa Bram rijdt, Oma Annette is van de verzorging.