Palmerston North, 26 april - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Palmerston North, 26 april - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Palmerston North, 26 april

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

27 April 2006 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Maandag zijn we via de Hidden Valley Thermal Park (Orakei Korako), met een bootje over en zeer de moeite waard, via Taupo en Tuorangi naar het Tongariro National Park gereden. We hebben in Whakapapa Village overnacht, maar daarvoor, omdat het weer het toeliet, naar de vulkaan, het skigebied van Mt.Ruhapehu gereden. Gelukkig maar, want dinsdag was het alleen maar regen. ’s Avonds zijn we ook nog even naar het Chateau gelopen en hebben daar iets gedronken. (een 4 sterren hotel uit 1931). Dus dinsdag in de regen op weg (en geen wandeling kunnen maken) via de “Forgotten World Highway”. Super mooi, onderweg kolkende rivieren, stenen en bomen op de weg en ong.20 km onverhard via een drankje in Whangamomona en Stratford naar Hawera. We hadden gehoopt de Mount Egmont te zien, maar die bleef in de wolken. In Hawera hebben we overnacht en we zijn ’s avonds het ongezellige plaatsje nog ingelopen.
Vandaag zijn we via Wanganui naar Palmerston N. gereden. Wanganui is een heel gezellig, leuk plaatsje en we hadden geluk met het weer. Via een tunnel en een lift uit 1916 en een uitkijktoren zijn we op de Duri Hill geweest. We hebben ook nog een gallery bezocht. De Wanganui rivier,die helemaal bruin was van het slib van de hevige regenval hebben we naar zee gevolgd. Daarna zijn we naar Palmerston gereden, de tweede stad van NZ, die we maar ongezellig vinden.

• 27 April 2006 - 06:46

J&J&I&W:

Hallo lieve B&A,
    Wat een afstanden leggen jullie af (of lijkt dat maar en is het in km niet zoveel). Jullie zien wel enorm veel zeg! Prachtige foto's ook weer, Isabel wil steeds naar oma in de tunnel kijken. Jammer dat het weer niet zo best is maar ach alles heeft z'n charme. Is dat niet lastig in de campervan met slecht weer?
    Hier alles goed! De verbouwing ligt al een week stil maar we hopen dat ze maandag weer kunnen beginnen (stenen zijn er nog niet). Met ons verder alles goed.
    liefs van J&J&I&W

• 27 April 2006 - 09:15

Margo & Jacques:

Hoi Bram & Annette, Geweldig om jullie zo te kunnen volgen. Dat was wel wat anders, toen wij in New Zealand waren. Alleen maar e-mailtjes versturen. We mochten zelfs geen floppy's in de computers van de internet cafe's gebruiken. Leuk om jullie foto's te zien, die weer herinneringen van onze reis uit 1998 naar boven brengen. Hier in Nuenen is alles prima, behalve dat de moeder van Margo erg slecht is. Margo is een week geleden eerder uit Spanje terug gekomen, het zal niet lang meer duren. Jacco & Marloes zijn inmiddels in hun appartement in Den Haag getrokken.
    Geniet nog veel van jullie reis; maar gezien de berichtjes en de foto's hebben jullie daar geen moeite mee.
    Groetjes, J & M

• 27 April 2006 - 11:55

Liza Jazenko:

Lieve Annette en Bram,
    Krijg al jullie berichten nu binnen ook de mail en heb alle berichten en foto's bekeken vanaf het begin van jullie reis.Nou jullie hebben het fantastisch zo te zien en te horen. Ook leuk om oude plekjes terug te zien in Lovina en Ubud. Wil zo weer terug.Het zomert nu echt alles schiet de grond uit, over een week gaan wij naar Vlieland met de IVN is wel geen NW Zeeland of Bali maar toch ook even dat eilandgevoel. Er gaan leuke mensen mee die we al kennen. Verder niet zoveel nieuws genieten van het vrij zijn, oefenen op mijn cello voor een voorspeldag met alle leelingen van mijn cellolerares en schilderen in het atelier.
    Morgen naar Scheveningen, ik heb nu voor thuis ook een zandbakje in de tuin hoop dat Kolja gauw komt logeren. Lieverds geniet van jullie reis, ik geniet mee,groetjes
    Liza

• 28 April 2006 - 02:58

Sandra:

Hoi lieverds, jullie zullen wel vermoeid raken want jullie doen nogal wat, zorgen jullie buiten al het moois wat je ziet je ook op tijd rust pakt en het even laat bezinken wat jullie zien. De foto's zijn super. Hier is alles lekker, we hebben het lekker druk, ik ben gisteren inkopen gaan doen voor het project dus even op en neer naar DPS. Morgen gaan we naar de consul voor koninginnedag, is altijd gezellig. Eergisteren een receptie gehad bij Rudie, was heel gezellig en de drank heeft weer rijkelijk gevloeid. Nou lieverds geniet van alles dikke kus Jeroen en San.

• 28 April 2006 - 10:20

Ingrid En Boy`s:

he levensgenieters!!!!
    Het bevalt jullie prima zo te lezen op deze site,echt een reis van jullie dromen,geweldig wat jullie allemaal zien en beleven,en iedere keer prachtige foto`s.
    Nog een paar dagen N.Z en dan op naar australie,ben benieuwd naar jullie verhalen daar,en foto`s natuurlijk.
    Gisteren gewerkt in de bloemetjes en namens jeroen en san een mooi bloemstuk gemaakt voor noud die morgen 60 word.
    Dat heb ik gisteravond bezorgd op het feest dat ze gaven,ze vonden het prachtig en hadden het niet verwacht van jeroen en san,heel attent van ze.
    Noud zag er goed uit en mag weer vliegen,dus gaat snel naar bali samen met zijn zoon klaas.
    Hier verder rustig en lekker weer.(voorjaar)
    Morgen koniginnendag er is vanalles te doen dus we gaan weer ritsen,hoop dat het weer meezit want de voorspellingen zijn regen en kouder,we zien wel.
    Vanuit Eindhoven dikke kussen en knuffels van ons viertjes.
    Luvjoe inge xxx

• 28 April 2006 - 15:36

F@M:

Hallo Lieve broer en schone zus. Weer allerlei leuke plaatjes en belevenissen. Deze serie ziet er met name vanwege het weer en de schaapjes niet te vergeten erg Nederlands. Blij dat het goed en veilig met jullie gaat.
    Wij zijn zoals we je reeds hebbeb ge SMS t Woensdag aangekomen in Florida. Alles ok met en ons en met Ma
    Liefs