Rotorua 2, zondag 23 april - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Rotorua 2, zondag 23 april - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Rotorua 2, zondag 23 april

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

23 April 2006 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Vandaag heeft het veel geregend. Ondanks dat hebben we onze overblijfdag in Rotorua heel fijn besteed. We zijn op zijn zondags later opgestaan en rustig naar het openbare vulkanische park naast de camping gegaan. Wonderbaarlijk dat hier zoveel thermische activiteit is. Borrelende naar zwavel stinkende modderpoelen en overal stoom uit de grond.. Daarna zijn we naar de hoogste geiser van Nieuw Zeeland gegaan (de Pohutu) in een verder aan Maori’s geweid park. Bij de entree van dit thermale gebied zit een bezoek aan een nagebouwd Maori dorp en het bijwonen van een dansvoorstelling. Ik heb nog gedacht aan een helicoptervlucht over het vulkanisch gebied, maar het weer was zodanig dat de helicopters niet vlogen.
Het was zeer de moeite waard, want het is ongelofelijk wat er allemaal uit de grond borrelt. Het was ook leuk om iets van de Maori’s te zien, zoals hun houtbewerking en hun dansen.
In Rotorua zelf hebben we nog een gipsy markt en een kerkje met begraafplaats bezocht en zijn we nog even naar wat winkels geweest die op zondag open zijn.

• 23 April 2006 - 11:30

Hans & Marijke:

Hallo Annette en Bram, Weer eens een berichtje uit Eeneind. Zijn erg onder de indruk van de fantastische natuur in Nieuw-Zeeland. We krijgen ineens veel zin om met de vut te gaan. Maar ja, zoals jullie waarschijnlijk niet weten is dit alles inmiddels afgeschaft in Nederland. Dus blijf maar rustig daar. Wij houden het dan voorlopig bij plannen maken. Maar wat wel vaststaat: Marijke rijdt en Hans zorgt.
    Groetjes en geniet-ze.

Marijke en Hans

• 23 April 2006 - 19:45

Cor:

hoi A+B
    Die campervan in het midden met die bloemetjes erop:is die van jullie??

• 23 April 2006 - 21:42

Liza Jazenko:

Lieve Anette en Bram, gelukkig een bericht van jullie, hij is doorgekomen. Ik kom net van Miep we hebben al jullie berichten net naar mij gemaild.Morgen lees ik ze allemaal door. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Ik heb een heerlijke verjaardag gehad zo'n 45 man, Kolja speelde heerlijk met alle beetjes zand die hij kon vinden, geen omkijken naar , ik heb genoten van hoe iedereen zich vermaakte, heerlijk. Mijn kast is aangekomen dus de kamer ziet er anders uit , de benedenverbouwing is klaar, de lessen afgelopen dus ik ben vrij, vrij, vrij, tot september, heerlijk, meteen gaan schilderen in mijn atelier,geen lessen meer hoeven geven alleen mijn eerste cliënt deze week, maar dat is leuk werk. Door weer te kunnen schilderen krijg ik weer energie en ben in mijn element.Volgens mij hetzelfde gevoel als jullie hebben de vrijheid van het reizen.De magnolia staat in bloei de planten zie je de grond uit schieten en de vogels zingen dat het een lust is. Gelopen in Uden met de IVN veel vogels gezien mooi gebied. Natuurlijk niet zo bijzonder als de vogels die jullie allemaal tegenkomen maar voor hier ook prachtig. Lieverds geniet met volle teugen, liefs
    Liza

• 24 April 2006 - 08:29

F&M:

Lieve Bram en Annette
    Het is even wat stil geweest met onze reacties maar wij zijn ons ook op de vak.naar Florida aan het voorbereiden.Tot op heden is jullie tocht en fotorapportage meer dan indrukwekkend. Wat een natuur !! Jammer dat het zo ver vliegen is. Wij vinden 9 uur al meer dan genoeg.Ma had je per abuis op de eigen GSM gebeld.Ze heeft wel verslag gedaan maar ze vond het niet leuk dat jij nu kosten moest maken. Verzoek:Bram zie jij kans om *Bram Annette waar ben jij nu* naar mijn hotmailadres te sturen?? fritsderksema hotmail.com (appestaartje werkt niet in dit menuutje) Liefs en we mailen je wel van uit Florida

• 24 April 2006 - 10:57

Ingrid En Boy`s:

weer mooie foto`s zeg,mathijs vond het een goed knikkerkuiltje,maar dan wel zonder die hete modder.
    Hier is het nu ook wat beter weer en kunnen we af en toe genieten van het zonnetje.
    vogende week zijn de kids een weekje vrij hoop dat het dan ook lekker weer s kunnen we wat leuks met ze gaan doen.
    vrijdag hebben ze alletwee judo wedstrijd,dus ik ben deze week het oefenkonijn,heb her en der al flink wat blauwe plekken.
    Syl is van de week op visite geweest en had prachtige foto`s en leuke verhalen van toen jullie er met zijn alle waren op bali.
    Voor ons komt het nu ook echt dichterbij,nog 2 maandjes en dan zien we jullie weer,geniet nog lekker van de rust want dat is straks wel afgelopen denk ik in juli.
    dikke kussen en veel liefs van alle noellies xxxxxxxxxxX

• 25 April 2006 - 06:55

Heidi Van Leeuwen:

Dag Bram en Annette,
    Wat een prachtige foto's en geweldige verhalen. Ben erg jaloers op jullie avonturen. Bram je mist hier niets, maar daar zul je vast geen moment aan denken. Rob is ook flink aan het aftellen nu, hij heeft nog slechts 3 weken te gaan. Hij ziet er met de dag vrolijker uit. Ben benieuwd of jullie straks nog wel terug willen.....ik zou het wel weten, Aj nog maarliefst 40 jaar te gaan ;((
    Have fun en geniet er maximaal van! Groeten uit Best,
    Heidi