Sydney, maandag 8 mei - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Sydney, maandag 8 mei - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Sydney, maandag 8 mei

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

08 Mei 2006 | Australië, Sydney

Allereerst ons nieuwe GSM telefoonnummer in Australie: +61416704378

Zaterdagochtend zijn we naar een ander backpackershostel gegaan. Voor dezelfde prijs hebben we nu een eigen badkamer, zitruimte en meer privacy. De man van het hostel is superaardig en heeft ons goed geholpen om dingen te vinden. Gisteren zijn we eerst naar de markt in Paddington gelopen (allemaal kunstspulletjes in de artistieke wijk van Sydney). Daarna zijn we met de bus naar Circular Quai gegaan en hebben de ferry naar Darling Harbour genomen. Daar in de buurt hebben we het Maritime Museum bezocht.
Sydney is een fantastische stad, met heel veel leven en prachtige parken.
Vandaag zijn we door de Botanical Gardens naar het beroemde Opera House gelopen. Fantastisch en fascinerend. Daarna hebben we de Art Gallery bezocht. Daar hangt zelfs een boer uit Nuenen van Van Gogh. We hebben daar ook een prijswinnende film over Marlene Dietrich gezien. Daarna zijn we doorgelopen naar China Town van Sydney en hebben daar buiten gegeten.

Inmiddels hebben we vandaag een campervan gehuurd. Die staat nu voor de deur bij het bp hostel. Morgenvroeg gaan we ermee op stap naar de Blue Mountains en we gaan donderdag weer terug naar Sydney voor onze paspoorten met visa.

• 08 Mei 2006 - 08:29

Sandra:

Hoi lieverds, wat totaal anders in een keer, geweldig die contrasten. Is het weer beter in Australie. Mooie foto's weer, trouwens ik dacht dat backpackers met rugzakken liepen en niet met trolly's, tja ik weet niet. Fijn dat het visa is geregeld veel plezier geniet er van, dikke kus Jeroen en San.

• 08 Mei 2006 - 09:44

Bart En Jan:

maakt kennis met een aboriginal...en dropt vervolgens een muntje...?dank voor het bericht en de ( weer) fantastische foto's; het voelt een beetje alsof ik zelf ook op reis ben, is het niet vermoeiend? zou zelf wel eens even lekker onderuitgezakt willen zijn...genieten dus maar en we wachten graag de volgende af. groeten Bart en Jan

• 08 Mei 2006 - 14:16

Janine:

Hoi Bram en Annette. Geweldig die foto van oud en nieuw Sydney! Ja de grote stad is echt aan mij besteed ik zou er 2 hele weken blijven hangen!
    Hier alles oke, Wessel prima in orde, niks overgehouden aan zijn val. Goed weer in Nederland dus lekker veel naar buiten (helaas niet in eigen tuin vanwege de verbouwing!).
    Bram ik denk dat die vogel de "Masked Lapwing" is. De eventuele Ibis moet ik even nakijken.
    Liefs en lekker genieten.
    kus van ons

• 08 Mei 2006 - 14:18

Janine:

Ja, de zwartkop Ibis! Had je kunnen raden ;-)

• 08 Mei 2006 - 15:22

F&M:

Weer super foto,s.
    Ik had ook een foto tje van je nieuwe camper verwacht.
    In diverse sprookjes wel over vliegende olifantjes gelezen maar .... vliegende vossen nee niet echt. Leken me trouwens meer super grote vleermuizen of id.
    Bij ons in Florida en Ma alles ok.Ze heeft jullie nieuwe Austr. no.
    Liefs pas goed op jezelf