Swansea, 11 mei - Reisverslag uit Swansea, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Swansea, 11 mei - Reisverslag uit Swansea, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Swansea, 11 mei

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

11 Mei 2006 | Australië, Swansea

Dinsdagochtend, 9 mei, zijn we met de campervan naar de Blue Mountains gereden. Deze liggen zo’n 120 km landinwaarts vanaf Sydney centrum. Om Sydney uit te komen is al bijna 2 uur en ~ 90 km vanwaar we zaten bij Kings Cross. We zijn terecht gekomen op een camping in Blackheath voorbij Katoomba. De Blue Mountains is een groot National Park met canyons, vol met eucalyptes bomen. Deze geven een olie af in de atmosfeer en vanwege de afbuiging van het licht aan deze oliedeeltjes lijken de bergen blauw. We hebben dinsdagmiddag nog rondgereden in het gebied en gemaild in Katoomba. De nacht van dinsdag op woensdag was koud (we zitten op 1000 m.), met veel storm en rukwinden (Annette was bang dat we om zouden waaien). Woensdag hebben we geweldig genoten, eerst van de Zig Zag trein, met een stoomlocomotief, die twee keer van achter naar voren moet wisselen om beneden te komen. Daarna met de steilste trein ter wereld naar beneden op een ander plaats in de canyon, een wandeling van een dik uur over plankieren en terug met een kabelbaan naar boven.
Ondertussen hebben we in Sydney bij het Indonesische consulaat onze paspoorten met visa opgehaald en zijn we onder Newcastle in Swansea aangeland.

  • 11 Mei 2006 - 12:24

    Miep Luken:

    Ha Annette en Bram,
    Hier weer eens een berichtje van mij. Ik heb al jullie trips nauwkeurig gevolgd en had het idee mijn hele reis van 2002 weer over te doen. Juliie maken het prima zo te zien en doen ook heel veel. In de blue mountains ben ik vooral in het gebied van Mnt. Cosciosko geweest. Allemaal mooi. Vooral de struikachtige eucaliptussen vond ik mooi. Hebben jullie al kangaroos gezien? Intussen hebben zowel Liza als ik vorige week vreselijk de griep gehad en heb ik een hele week in dit prachtige weer dat we nu hebben op bed gelegen. Voel me nog slap en sloom, eind volgende week gaan we zelf op vakantie naar Marokko. Dus ik moet nog een beetje bijtanken. Eergisteren zijn we nog naar de crematie van Dik van Kempen geweest. Buurman van Liza. Voor hem denk ik wel een besparing voor meer ellende, maar voor Ingrid die volgende week in de vut gaat wel erg.
    Goed ik ga de tuin weer even in en daarna naar de tandarts die mijn nieuwe kroon gaat plaatsen.
    Jullie lekker verder met genieten. Liefs en gr. van Miep.

  • 11 Mei 2006 - 12:24

    Liza Jazenko:

    Lieve Annette en Bram, jonge wat weer een avonturen hoe voelde die steile trein. Ken dat gevoel van storm tegen de camper, dan zit je toch echt niet rustig. Inmiddels zomert het er hier lustig op los de straat en de auto's helemaal geel van de berkenbomen . Op 5 mei bevrijdingsdag is Dick van Kempen overleden, mijn buurman. Zoals jullie weten ging het erg slecht met hem en na een week ziekenhuis is het kaarsje uitgedooft. Afgelopen dinsdag was de crematie waar we met veel mensen uit het straatje naar toe zijn geweest.
    Ingrid heeft na zoveel jaren zorg tijd nodig om bij zich zelf uit te komen en alles te laten landen. Maar dan zijn wij er ook om haar daarbij te helpen al is het alleen maar voor een luisterend oor.Na een rot griep staan Miep en ik allebei in de startblokken om naar Marokka te gaan volgende week zaterdag , vertellen wel hoe het was.
    Jullie ook nog heel veel reisplezier, geniet van alles, liefs, Liza

  • 12 Mei 2006 - 04:57

    Sandra:

    Hoi lieverd, fijn dat het visum geregeld is. Foto camper, of durven jullie niet, is het zo erg, hihihi. Liefs Jeroen en San.

  • 13 Mei 2006 - 11:04

    Nico B:

    hoi Bram en Anette....
    erge mooie foto's,lijkt mij een hele enerverende ervaring voor ons mensjes uit het platte nederland....mooi dat jullie de visa's hebben voor Indonesia....ik zie jullie wel weer als ik terug bent uit nederland....groetjes ook van Kadek....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette & Bram
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 64695

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 21 Maart 2016

Zuid Australië en Bali.

14 November 2009 - 30 December 2009

Van Darwin naar Perth met een bushcamper

04 Juni 2008 - 01 Augustus 2008

Onze vorige reis

Landen bezocht: