Woodford, 18 mei 2006 - Reisverslag uit Woodford, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Woodford, 18 mei 2006 - Reisverslag uit Woodford, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Woodford, 18 mei 2006

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

18 Mei 2006 | Australië, Woodford

Nadat ik in Ballina het vorige bericht heb gemaakt, kregen we erge regen. We zijn verder langs de kust gereden en hebben even naar surfers gekeken, waarna we het binnenland in zijn gegaan, richting Murwillumbah, waar Jan Jorritsma met vrouw Sandra en zoon Jordan woont. Jan heb ik zo’n 35 jaar geleden het laatst gezien en hij woont al 20 jaar in Australie. We wilden het Natuurpark Nightcap bezoeken. Eerst zijn we in het hippiedorpje Nimbin gaan kijken, maar buiten wat overjarige vieze hippies was daar niets te beleven. Omdat we op de weg naar het natuurpark geen camping meer konden vinden zijn we teruggereden via Nimbin naar Murwillumbah. In het donker hebben we de camping gevonden.
Dinsdagochtend zijn we Murwillumbah ingegaan, Annette is naar de kapper gegaan en ik heb even de post bekeken. Om half drie zijn we bij Jan zijn huis aangekomen en ze vonden het leuk om ons te zien. ’s Avonds hebben we lekker bij hun gebarbecued en we konden in onze campervan op hun terrein overnachten.
Woensdagochtend na een hartelijk afscheid en nog een tijdje lekker met Jan gekletst te hebben zijn we eerst via een binnendoor route en verder via Miami, Miami Beach, Palm Beach en Surfers Paradise naar Brisbane gereden.
In het centrum van Brisbane hebben we bij de Qantas tegen bijbetaling onze tickets gewijzigd van 11 juni van Sydney naar Bali in 25 juni van Darwin naar Bali. Daar werd verteld dat je nu als nederlanders weer geen apart visum voor Indonesie nodig hebt, maar dat zoals vroeger kan kopen bij aankomst.
Om half vier zijn we Brisbane uitgereden en zijn op een camping op het Bribie eiland vlakbij zee gaan staan. (ong. 50km boven Brisbane).
Vandaag zijn we om 8u. op weg gegaan, hebben vogels bekeken op het Bribie eiland en zijn naar de Glasshouse mountains gereden. Daarbuiten ben ik nu aan het internetten in een bibliotheek in Woodford. Mathijs is jarig, die proberen we vanmiddag te bellen.

  • 18 Mei 2006 - 02:32

    Sandra:

    Wij hebben nog niet gehoord dat het er al door is met de visumplicht, dus beter dat je er wel een hebt. Wat leuk dat je daar na zoveel jaar die mensen weer hebt ontmoet, maar Bram de volgende keer beter door onze tuin lopen echt ook wel hertshoorn hebben, hihihi. Dus nu blijven jullie 2 weken langer in Australie, dat is een hele tijd langer dan gepland, dus Java gaat niet door neem ik aan. Geniet er van, dikke kus Jeroen en San.

  • 18 Mei 2006 - 13:58

    Miep Luken:

    Ha Annette en Bram,
    Ja, we zullen de condoleances aan Ingrid overbrengen. Ik geloof dat ze het wel goed maakt onder de gegeven omstandigheden.
    Grappig dat jullie in Ballina zijn. In Alstonville heb ik destijds bij een nicht gelogeerd en met haar ben ik ook in Nimbin geweest, ik vond het best wel grappig al die beschilderde cafees.
    Gaan jullie nog naar Ayers Rock in het warme midden?
    Wij gaan overmorgen voor een kleine drie weken naar Marokko. Ik heb nu weer zin omdat mijn energie weer aan het terugkeren is na de griep. Nu nog een aantal dingetjes afwerken en dan zijn ook wij weer op pad. Ik wens jullie weer verder een fantastische voortgang van jullie reis toe.
    ]Liefs en groetjes v. Miep.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette & Bram
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 64613

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 21 Maart 2016

Zuid Australië en Bali.

14 November 2009 - 30 December 2009

Van Darwin naar Perth met een bushcamper

04 Juni 2008 - 01 Augustus 2008

Onze vorige reis

Landen bezocht: