Yeppoon aan de kust, ~930KM zuidelijk van Cairns. - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Yeppoon aan de kust, ~930KM zuidelijk van Cairns. - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Yeppoon aan de kust, ~930KM zuidelijk van Cairns.

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

21 Mei 2006 | Australië, Yeppoon

Zondag 21 mei,
Vandaag nemen we een rustdag. Na het laatste bericht, van donderdag onderweg van Jan en Sandra naar Bunya Mountains National Park hebben we de eerste wallabee in het wild gezien. Gelijk stoppen en proberen te fotograferen. Verdergaand zagen we er steeds meer. Aangekomen in het National Park, dat via een zeer steile weg op ruim 1000m hoogte ligt, zagen we bij het kampeerterrein in het park er wel tientallen. Een hele leuke ervaring, ook om zo te kamperen. De voorzieningen zijn overigens prima op zo,n natuurkampeerterrein, het enige dat ontbreekt is 220V, maar de campervan kan een nacht zonder voor wat betreft de koelkast. Voordat het donker werd, de duisternis valt hier heel snel om iets over half zes, hebben we nog een stukje gelopen. De volgende ochtend hebben we een flinke wandeling van 3 uur door het regenwoud van het National Park gemaakt. Wat een bomen. De watervallen waren allemaal droog. Ze hebben in Queensland heel veel te lijden van de droogte.
Na de wandeling zijn we verder gaan rijden om ong. 12u. Om ong. half vijf zijn we gestopt in een klein achteraf plaatsje: Eidsvold, een noorse naam. Na een pilsje in het plaatselijke hotel, annex cafe, annex drankwinkel zijn we op de plaatselijke camping gaan staan.
Zaterdagochtend zijn we weer richting kust gegaan. Lange wegen door droog gebied. Even zijn we gestopt in Mount Morgan, een oud stadje met een open goudmijn en een uit 1898 daterend station. De twee activiteiten daar volgens de Lonely Planet, een treintje en een bezoek aan een grot met dinosaurier-sporen, waren failliet, zodat we na het bekijken van het station en even door het stadje gereden te hebben, verder zijn gegaan. Via Rockhampton zijn we in Yeppoon aangekomen.

• 21 Mei 2006 - 09:38

Bart En Jan:

hallo vriendjes, nog even een berichtje voordat ik me bij Bart ga voegen... heb vanochtend onze kleine Spike naar de kennel gebracht, griezelig hoor voor zo'n klein ding. Maar hij is dapper, hoop ik. enfin, jullie hebben ons op nieuw verrast met mooie foto's en een boeiend verslag. eind juni zijn we weer terug en duim voor ons dat er niet opnieuw wordt ingebroken! blijf gezond en geniet van jullie fantastische reis, liefs Bart en Jan

• 21 Mei 2006 - 12:36

Ingrid En Boys:

hoi genieters,

Prachtig weer de foto`s en weer heel wat kilometers gereden zo te lezen.
    Nou hier is het weer gedaan met de rust,we hebben net de kids opgehaald van een week-end scouting.
    Wij en zij hebben het leuk gehad,wij zijn gaan shoppen in den bosch en de da-vinchi code gezien in de bios,en lekker gegeten.
    Het weer zat alleen niet mee heel de dag regen,de boy`s hebben dan ook van zaterdag op zondag niet in de tenten geslapen maar gewoon in de blokhut,en zijn die dag naar het speelparadijs gegaan.
    Vanmorgen even op de koffie bij piet en mieke (zij is jarig vandaag).
    Mam het was leuk je even te horen,jammer dat de kids niet thuis waren,volgende keer beter.
    Vanmiddag komen j&j met kids en M&R met sem en ons pap gezellig nog taart eten voor Mathijs zijn verjaardag,zal ze alvast de groetjes doen van jullie.
    O ja het concert van Bruce Springsteen was geweldig afgelopen dinsdag.
    De kids hebben de hele week vakantie,kunnen ze vast gaan ruimen op hun kamers,voor donderdag want dan staan we weer op de rommelmarkt,nou tot zover even het nieuws uit eindhoven,dikke kussen van de noellies,spreken elkaar weer snel,luvjoe

• 21 Mei 2006 - 16:23

F&M:

Hi Br & Ann.
    Bedankt voor jullie reactie voor wat betreft onze terugreis. Prima vakantie we kunnen niets anders zeggen. Weer is nog stteeds uitstekend. Feitelijk maar 1 1/2 minder weer gehad. Maar toen zijn we naar de andere kant gegaan richting Orlando.
    Lees ik het goed Bram. "Vandaag een rustdag"? Het is jullie vakantie en geen werk. Relax. Elke dag moet een dag zonder hurry zijn en genieten.(grapje) Veel liefs en tot gauw.

• 22 Mei 2006 - 08:14

J&J&I&W:

Hoi Japannertjes,
    Wat doen jullie toch giga veel op deze reis! Prachtige foto's weer Bram en de kookabura kun je wat mij betreft niet vaak genoeg fotograferen! Vind 'm zo leuk!
    Hier alles oke! Nog 2 nachtjes slapen en dan is Wessel 1! Hij is ineens weer erg eenkennig en hangt als een aapje aan me vast. Bedankt voor de kaart en voor de kaart voor Isabel, ik heb hem al 5 keer moeten voorlezen. Vooral de laatste zin met daarin "ik mis je" vond ze geweldig Annette! Ja, ze voelt zich graag belangrijk, net mama ;-)
    Bij ons is de huiskamer inmiddels doorgebroken, veel herrie en stof maar een mooi resultaat. Deze week is het leidingwerk aan de beurt.
    Verder geen nieuws maar wel veel liefs vanuit een herfstig Nederland.
    Janine

• 22 Mei 2006 - 20:18

Francien&Tom:

Hoi Annet en Bram,
    Vandaag jullie smsje ontvangen sorry dat we zo laat reageren maar pas nu na de verhuizing is de adsl tot stand gekomen de afspraken met kpn lopen niet altijd zoals gewenst veel problemen maar nu dan toch eindelijk lijkt het voor elkaar gekomen!! we hebben eindelijk contact!
    Onze computer zit nog in de verhuisdoos we werken nu draadloos met de laptop ik kan je vertellen een hele prettige ervaring.
    We genieten erg van jullie verhalen reisverslagen en geweldige mooie foto`s, verschillende zijn voor ons nog herkenbaar.
    Leuk dat jullie er in Australie nog heel wat daagjes aanplakken groot gelijk,als je het weer
    wat wij hier op het moment hebben mee zou maken dan denk ik dat je zou besluiten voor goed daar
    te blijven.
    Onze verhuizing is voorspoedig verlopen alles naar wens iedereen die meegeholpen heeft en alle overige vrienden komen op bezoek dus je begrijpt een drukte van jewelste ook het golven geeft de nodige drukte komend weekend zitten we in duitsland en in belgie
    Annet en Bram we beloven je vanaf nu dat we regelmatig wat van ons laten horen en volgen jullie fatastische reis op de voet!!
    Veel liefs en dikke kussen va Francien en Tom

• 24 Mei 2006 - 12:02

F&M:

Hi B en A
    Veilig thuis. Goeie vlucht alleen veel vertaging.
    Ma en Pim ok.
    Ik haal Ma Zondag op. We verassen haar met de aanwezigheid van de kleinkinderen.Ze weet van niks. Ik zal uit jullie naam "blommetje geven".
    Liefs