Alice Springs, zondag 18 juni - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Alice Springs, zondag 18 juni - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Alice Springs, zondag 18 juni

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

18 Juni 2006 | Australië, Alice Springs

Gisteravond zijn we teruggekomen van onze drie en halve dag kampeertocht naar het Red Centre. Woensdag om half twaalf werden we opgehaald bij Toddy’s Backpackers, waar we onze bagage konden achterlaten. We waren met z’n vieren vanuit Alice Springs, onderweg kwamen er nog 14 bij die vanuit Melbourne kwamen en na ~450 km waren we in Uluru. Na het snel opzetten van een paar tentjes (de meesten sliepen in een swag onder de open hemel), zijn we naar de zonsondergang gegaan. We konden zowel Ayers Rock (Uluru) als Kata Tjuta zien. Terug in het kamp hebben we een kampvuur gemaakt van het onderweg verzamelde hout en werd door de gids Vicky met hulp een lekkere barbecue maaltijd gemaakt. De nacht was erg koud, onder nul, en om half zes zijn we opgestaan om de spectaculaire zonsopgang op Ayers Rock te zien. Daarna zijn we naar Kata Tjuta gereden en hebben daar een mooie 3 uur wandeling gemaakt. Na een bezoek aan het Visitor Centre, dat helemaal aan de aboriginals is gewijd en een lunch, hebben een paar de Rock beklommen en is de rest er rondomheen gelopen, een wandeling van 2 ½ uur. (Voor de aboriginals is de Rock heilige grond en ze vragen om hem niet te beklimmen, vanwege het toerisme gebeurd dat toch). Daarna weer snel naar een plek om de zonsondergang te zien. Het is een geweldige toeristische kermis, waar bussen vol toeristen naar toe komen met sommige met diner ter plaatse met champange. Wij gingen terug naar de camping voor een lekker diner en kampvuur. Vrijdagochtend weer om half zes op voor de zonsopgang op een andere plek, waarna we op weg zijn gegaan naar Kings Canyon dat zo’n 250 km verderop ligt. Na het opzetten van een nieuw kamp op een druk toeristisch cattle station met helicoptervluchten en kameel rijden en de lunch, hebben we daar een prachtige wandeling gemaakt met uitzichten over en in de canyon. Terug naar het kamp voor een spaghetti diner en weer een kampvuur, heel gezellig. We waren de oudsten van de groep, die behalve een francaise van 46 (met dochter), uit jongelui tussen de 19 en 30 jaar bestond. Maar we konden op de verschillende klims net zo goed als de jongeren meekomen. Zaterdagochtend weer om half zes op, kamp afbreken en op weg terug naar Alice Springs. Onderweg hebben we afscheid genomen van 3 van de groep die verder gingen op een andere toer. De rest is nog via een onverharde weg naar Rainbow Valley geweest, hebben daar kort gewandeld, voor we om half vier in Alice Springs terug waren. Na een heerlijke douche in het hostel zijn we naar het centrum gelopen, waar we nog heel gezellig gezamenlijk gedineerd hebben in een drukke pub, Bojangle’s . Vanmiddag vliegen we naar Darwin, waar Annette net een hostel heeft geboekt, het is daar hoogseizoen. We moeten nog een toer van enkele dagen in Kakadu en Arnhemland zien te boeken.

• 18 Juni 2006 - 13:57

Janine:

Wat is het mooi daar! Respectloos zeg dat er mensen zijn die toch de berg beklimmen ondanks het verzoek van de aborginals om dat niet te doen! Prachtige tocht, jammer van de vele toeristen maar ach....dat heeft ook wel iets natuurlijk. Net Lourdes hi,hi!
    Hier alles oke. Prachtig weer en wij zitten inmiddels weer benenden!! Heerlijk! We hebben heel vaag tapijt liggen want de vloer komt pas over 6 weken maar beneden zijn we! De nieuwe keuken is prachtig en de appelgroene muur ook :-)
    Over 1,5 week komt de tuinman, daar verheugen we ons ook enorm op!
    Veel liefs.
    J&J&I&W

• 19 Juni 2006 - 03:36

Sandra:

Heel mooi daar echt indrukwekkend. Geniet nog van jullie laatste week daar,we zien jullie over een week weer hier op Bali.
    Jaya komt jullie ophalen bij het hotel.
    Liefs en een dikke kus Jeroen en San.

• 19 Juni 2006 - 10:59

Ingrid En Boys:

He luitjes,
    Jullie trektocht zit erop,nu lekker uitpuffen in Darwin en dan lekker genieten in Bali.
    Het waren leuke verhalen en prachtige foto's maar ben benieuwd naar het live verslag en film.
    Zien jullie snel,drop koffie,lenzen zitten al in de koffer.
    Hier hebben we inmiddels allemaal het balivirus,het is besmettelijk,maar dat mail ik jullie nog.
    Heel veel dikke kussen van de kids en natuurlijk ook van niek en mij.
    Zie jullie snel LUVJOE INGE XXXXXXXX

• 19 Juni 2006 - 12:45

Hans & Marijke:

beste wereldreizigers,
    we zijn weer even bijgelezen. Het is fantastisch wat jullie allemaal zien en doen. Hans is net terug van een week China (Sjanghai voor een project van Neways met Medical Systems) en Marijke van een week Venetie (studiereis EU). En morgen vertrekken we voor 4 weken kamperen in Frankrijk en Italie. Jullie gaan blijkbaar ook een rustperiode in. Veel plezier nog verder en tot ziens in Nuenen.
    Marijke & Hans

• 20 Juni 2006 - 13:24

Ingrid En Boys:

HA HA RUST PERIODE!!!!!
    OPPASSEN OP DE KIDS ALS WE IN BALI ZIJN HIHI.
    KUS DE NOELLIES

• 21 Juni 2006 - 08:44

Toos En Frans:

Toos en Frans
    20 Jun 2006 17:05 uur
    Hallo lieverds,met veel interesse hebben wij de afgelopen weken en maanden kunnen genieten van jullie interesante verslagen en prachtige foto`s, wat is er toch veel moois te zien op deze aardkloot.Maar ja ook wij zijn "aan vakantie toe"!!!.Donder dag vertrekken we voor 3 weken naar Noorwegen en op 14 July hopen we weer terug te zijn in het land van bier en friet.Geniet nog maar lekker van de laatste loodjes.Groetjes en veel liefs van ons

• 22 Juni 2006 - 15:33

Nancy & Levi:

Wauw, jullie komen nog eens ergens! Leuk om het zo een beetje te volgen! Veel plezier verder, liefs Nancy - Levi.

• 23 Juni 2006 - 08:02

F&M:

Hi Lieve broer en schone zus,
    Eindelijk weer een reactie via de PC van je broertje.
    Toch regelmatig sms jes gestuurd maar dit is handiger met de nieuwe pc. We wensen jullie een fijne periode op Bali toe en wellicht ook een beetje rust na al die reisgebeurtenissen. De foto's en de verhalen blijven facinerend. Helaas hebben we ze afgelopen Zaterdag (M haar verjaardag ) niet aan Ma kunnen tonen. Was wel gezellig. Veel liefs en geniet van een wat rustiger periode