Katharine-Derby - Reisverslag uit Derby, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Katharine-Derby - Reisverslag uit Derby, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Katharine-Derby

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

26 November 2009 | Australië, Derby

Zaterdag zijn we dus in Katharine gebleven en heb ik, zoals jullie hebben gezien, in een internetcafe foto's erbij gezet. Na wat inkopen, o.a. wijn en een TL-lamp, zijn we naar een andere camping in Katharine gegaan.
De wijn was omslachtig te verkrijgen, i.v.m. allerlei beperkingen.

Zondag zijn we op weg gegaan naar Kununurra. Na ong. 45KM onverharde weg hebben we Flora River NP bezocht. Mooi tropisch met veel watervallen en vooral grote vleermuizen, die veel herrie maakten.
Op een tweede wandeling weer andere watervallen gezien, met mooie doorkijkjes. Geen krokodillen of schildpadden gezien.

Weer teruggereden naar de Victoria Highway en in Timber Creek hebben we getankt en zijn we op een oude camping gaan staan. Het was erg heet, maar ik heb lekker gezwommen. Deze keer ben ik boven gaan slapen, maar dat was niet zo'n succes.

Maandagochtend zijn we om half acht op pad gegaan naar Keep River NP. Eerst naar een prachtige lagune met lepelaar, ganzen en een grote roofvogel. Het begon te onweren toen we verder het park inreden, waar we 15KM verderop een mooie wandeling van een uur door de zandsteenformaties hebben gemaakt.

Bij de grens met Western Australie strenge controle of je geen fruit of groente bij je hebt. De klok ging anderhalf uur achteruit, zodat we een lange maandag hadden. We hebben nu 7 uur tijdsverschil met Nederland.
Bij het Visitor Center heb ik een vlucht over de Bungle Bungles geboekt. Het park is per auto totaal afgesloten vanwege branden die er zijn geweest. Vanaf de camping Hidden Valley heb ik een wandeling gemaakt door de z.g.n. mini-bungles.
's nachts hevig onweer, waarbij alle spanning op de camping wegviel.

Dinsdagochtend 5.15 u. werd ik opgehaald (met een stel anderen) door de piloot voor de vliegtocht in een 6 persoons Chesna van 2 1/4u.
Mooie vergezichten op de Bungle Bungles, Lake Argyle en een grote diamantmijn.
Om half tien was ik terug op de camping. Even wat eten en toen op weg naar Wyndham over onverharde wegen, via Ivanhoe Crossing.(spectaculair door de rivier).
We moesten onderweg een aantal keren hekken open en dicht doen.

In Parry Lagoon Nature Resort hebben we wat rondgelopen, maar de lagune was voornamelijk droog.
Wyndham is niet veel, maar we hebben wel mooi uit kunnen kijken over de 5 rivieren die in Wyndham in zee uitkomen.
Van Wyndham zijn we weer terugereden naar Kununurra, na eerst via 42 KM v.v. onverharde weg een Boab gevangenisboom bekeken te hebben. De weg was langs Kings river, een getijdenrivier, met prachtige uitzichten.

In Kununura hebben we wat gedronken en gegeten, voordat we in het donker een andere camping dan de nacht er voor hebben opgezocht. We hebben nog wat gepraat met een Aussie en van hem een CD en een spuitbus tegen insecten gekregen. Hij kreeg van Annette stenen mini delftsblauwe klompjes.

Woensdag 25 november om 5u. op en om kwart voor zeven na tanken op weg naar Fitzroy Crossing, een tocht van zeven uur en ong. 700 KM. In Halls Creek een kwarts china muur bezocht, heel apart.
Op de camping in Fitzroy Cr. een nederlands meisje ontmoet die in de camping bar v.n.l. Aboriginal mensen bediende. Ze drinken heel veel.

Afgelopen nacht hebben we het wat koud gehad. Vanochtend vroeg zijn we via v.n.l. onverharde wegen naar Derby gereden. Ondanks dat de parken gesloten zijn voor het natte seizoen, hebben we toch Tunnel Creek en Windjana Gorge NP bezocht.
En nu hebben we zoetwaterkrokodillen gezien!

• 26 November 2009 - 09:15

J&J&I&W:

Hallo B&A,
    Wat goed om van jullie te horen! Ik lag dubbel om die wijn! Misschien toch op bier overstappen. Wat lijkt me die vlucht gaaf, super! Hier alles goed met ons en de kinderen. Jullie krijgen een dikke kus van ze. Liefs van ons

• 26 November 2009 - 09:32

Leny En Cor:

hoi Annette en Bram,
    jullie hebben een mooie tocht en onderweg veel te zien.
    De foto's geven een goed beeld van de natuur.Gelukkig weten wij nu ook wat een "Bungle Bungle" is.Inderdaad wij zijn nooit te oud om te leren.
    Bram als "boven" slapen jou niet zo goed bevalt laat je Annette dat toch doen.Immers de man is de baas in huis dus dan ook de baas in de camper.
    Blijf gezond en laat veel van je horen
    Groetjes.
    l+c

• 26 November 2009 - 10:39

Jacques:

Hoi Annette en Bram, Mooi he die bungle bungles van bovenaf. Heb ik toen ook zo van genoten. Veel succes met de reis en tot een volgend bericht. Je moet maar zelf wijn gaan maken denk ik. Groetjes uit het zonnige Spanje. Jacques en Margo

• 26 November 2009 - 13:34

Sip En Ellie.:

Wat heerlijk om zo mee te leven, met wat jullie beleven.
    Geweldig wat jullie al hebben gezien, prachtige
    foto's.
    Lekker blijven genieten
    is onze wens.
    Wij zijn net terug van een weekend Parijs, samen
    met de dochters.
    Heerlijk!!!
    Groeten van ons en we kijken uit naar het volgende verslag.

• 26 November 2009 - 13:41

F:

Lieve wereldreizigers,
    geniet, drink (als het niet al te omslachtig is), zie, ruik, rij (en vlieg een stukje) en maak een fijne tijd! Goed te lezen dat dit jullie tot nu toe gemakkelijk afgaat.
    lieve groet

• 26 November 2009 - 14:25

Liza:

Wij hebben ook zin in deze reis vooral na de prachtige foto`s.Is het zo heet in de camper met boven of onder slapen of erg klein? Af en toe ook koud begrijp ik. Geniet van jullie reis. Wij kijken uit naar Portugal,liefs, liza

• 26 November 2009 - 16:12

Hennie En Irene:

Ha Annette en Bram,

Wij volgen met veel belangstelling jullie reis. Mooie plaatjes daar in Australië, dat is heel andere koek dan Italië. Oh ja Bram, om je vriend te imponeren met plaatjes (foto's) van orchideeën, er bestaan hele mooie soorten. Vraag eens naar Dendrobiums. Cymbidiums en Sarcochilus. Van de Engelse namen zijn er hier enkele: Golden Orchid, Beech Orch.,Ironbark Orch., Cooktown Orch. enz. enz. en nu maar proberen ze te fotograferen, good luck H&I.

• 26 November 2009 - 18:10

Mieke Breuer:

Ha die Annette en bram,
    Jullie genieten met volle teugen, dat zien we wel!
    Ik ook, lig met een Mexicaan in bed. De sombrero op het nachtkastje, maar hopelijk vertrekt hij snel, dan kan ik mijn bed weer uit!
    Hier is het nat, nat, en nog eens nat. Je mist niets hoor!
    Wat een prachtige foto's! Veel plezier nog en tot in nederland!
    Mieke en groeten van Geert

• 26 November 2009 - 19:55

Tijs En Kim:

Hoi Bram en Annette,

Wat fijn om weer iets van jullie te horen. En leuk om de mooie foto's te zien.
    SUPER dat jullie het goed hebben. Geniet maar lekker van de wijn...!
    Hahaha...
    Hier gaat verder alles goed. Weer korte dagen en erg vies weer. Veel regen gevallen. Geniet van de mooie omgeving en we kijken er weer naar uit om de volgende foto's te zien en natuurlijk de mooie verhalen!!

Dikke kus Tijs en Kim

• 26 November 2009 - 20:49

Noellies:

Hey Mam en Bram,

Geweldige mooie plaatjes bram,was zeker nog voor de wijninkoop....hihi.
    Nee zonder dolle het ziet er allemaal prachtig uit en de vliegrit was zeker de moeite waard,s'mam had zeker spijt achteraf dat ze niet mee was gegaan!!
    Laat haar droom straks ook maar uitkomen,lekker een nachtje doorbrengen bij de aboriginals...hihi.
    Jullie liggen op dit moment lekker te knorren in jullie karretje,dit vrouwke gaat na een dagje hard werken in die bloementoko lekker met een WIJNTJE...of een ROSÈ...of een lekker PILSJE.. neee toch maar een AMARETTO IJS...hihi op de bank hangen.
    Groetjes en veel liefs van de Noellies xxx

• 28 November 2009 - 09:13

Nico:

Hallo vakantiegangers,
    vandaag eens rustig de tijd gehad om jullie verslag te lezen en de foto's te bekijken. Het deed me goed om te zien dat jij Bram mijn Australische hoed met kurkjes ( blijft drijven)toch hebt meegenomen. Nog even een tip: voor het zwemmen géén wijn drinken svp, straks zie je een krokodil nog voor een boomstam aan Bram !!
    Verder ziet het er allemaal heelprachtig uit. Geniet er nog van. Groetjes, Nico.

• 28 November 2009 - 14:34

Isabel En Wessel:

Hallo opa en oma,
    We vinden de foto's mooi, ik die van de bloemen en Wessel van de krokodil. Bijt hij? Vandaag was Sinterklaas bij jong nl,heel leuk. We gaan dadelijk een broodje eten bij tante Sandra en misschien mogen we het zelf smeren. dikke knuffels van Isabel (en van Wessel natuurlijk ook)