Albany - Peacefull Bay - Walpole - Bridgetown. - Reisverslag uit Bridgetown, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Albany - Peacefull Bay - Walpole - Bridgetown. - Reisverslag uit Bridgetown, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Albany - Peacefull Bay - Walpole - Bridgetown.

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

17 December 2009 | Australië, Bridgetown

In Albany heb ik 2 3/4 uur nodig gehad om het verhaal en de foto's te doen. Ik hoop dat het nu wat sneller gaat. De foute teksten bij de foto's corrigeer ik later wel. Buiten Albany zijn we op een camping aan de Kalgan River gaan staan. Mooie plek.

Dinsdag zijn we eerst naar Two Peoples Bay gegaan, met mooie uitzichten over de baaien. Door Albany zijn we naar een ander stuk kust bij de Windfarm Lookout gegaan. Daar hebben we een rondwandeling gemaakt, waarbij we prachtige duinflora hebben gezien.

In het Torndirrup NP hebben we alle belangrijke punten gedaan, zoals Frenchman Bay, Salmonhole, Blowholes, Gap en Natural Bridge, mooi, mooi. Via Denmark kwamen we in Peacefull Bay, waar we gekampeerd hebben. Waardeloze camping, waar ze ook teveel voor vroegen. Wel hebben we na het eten een strandwandeling gemaakt en heeft Annette er gewassen.

Woensdag zijn we naar Walpole gereden. Eerst naar het Visitor Center, want we hadden van een bootcruise gehoord en gelezen, dat die erg mooi moest zijn. Dat was hij ook en we hebben in de 2 1/2 u. ook nog een wandeling gemaakt door de duinbegroeiing en koffie en cake gehad. Met ook een leuke uitleg van een oudere man, wiens familie sinds 1850 in dit gebied woonde, voordat het NP werd.
's middags hebben we Circular Poole en de Giant Red Tingle Tree bekeken en hebben we een wandeling gemaakt door de toppen van de bomen in de Valley of the Giants. Ze hebben daar loopbruggen door de boomkruinen op 40m hoogte gemaakt. Na wat inkopen zijn we naar een prachtige camping in Walpole gereden.

Op deze camping vlogen Kookaburra's en liepen kangeroes rond, zeer dichtbij. Voor het eten een sms naar Mattie. Bij het eten kwam een Kookaburra naast Annette op de stoel zitten en toen ik opstond om hem te filmen pikte die het laatste stuk van mijn uitsmijter van mijn bord. Hilarisch! Mattie had ik nog geschreven een kookaburra op 5m, maar dit was binnen handbereik.

Toen ik 's avonds in het donker uit de douche kwam schrok ik van 4 kangeroes die wegsprongen. (wat zeg je eigenlijk van een kangeroe-loop?).

Vandaag donderdag 17 december zijn we om 6.45u. op weg gegaan naar de 51KM verderop gelegen Frankland Mountain. We hebben een tochtje van een uur, via trappen en het laatste stuk ladders naar de top van deze 411m hoge granietrots gemaakt. Met een mooi, zij het wat nevelig en door rook belemmerd uitzicht. Via vnl. onverharde wegen zijn we nu dus in Bridgetown beland.

• 17 December 2009 - 08:13

J&J&I&W:

Ha Bram en Annette,
    Oh wat is die kookaburra toch een geweldig leuke vogel. Ik heb er thuis een beeld van, weet je nog Annette die heeft Joost destijds in Nuenen gekocht.
    Hier valt vandaag de eerste sneeuw! Alles rondom Utrecht staat al vast, zwaarste files van het jaar en de NS reeds geheel ontregeld :-). Er kan tot 20 cm vallen vandaag. De kinderen hebben vanavond kerstdiner op school. Ze moeten daarna vrijdagmorgen nog naar school en dan hebben ze vakantie.
    Voor jullie gaat het nu ook opschieten he? Mijn collega onder de indruk van de grote afstand die jullie al hebben afgelegd! Hij gaat in september 2010 naar het gebied waar jullie nu zijn.
    Liefs van ons

• 17 December 2009 - 08:56

Bob & Margot:

Hallo We genieten van jullie verslagen.Ik zou graag nogeens naar australie willen. Mijn zus port ons steeds Wie weet We wensen jullie fijn feest dagen Kerst op hetstrand. Hier sneeuwt het behoorlijk voor het eerst Liefs M&B .

• 17 December 2009 - 09:03

Tijs En Kim:

Hallo,

Wat een grappig vogeltje zeg...en ook lekker brutaal. Maar genoten van je uitsmijter zal die vast gedaan hebben! :)Ook een mooi beestje!
    Hier sneeuwt het.. Tijs is nu op weg naar jullie huisje om alles even te checken!
    Dadelijk gaan we naar Leuven toe, daar is een kerstmarkt tot 23 uur.Tijs en ik hebben lekker een weekje vakantie. Gisteren zijn we bij oma geweest, het ging redelijk met haar. We hebben daar gegeten, gekletst en gelachen. Ze wordt daar ook flink bezig gehouden want heel haar appartementje staat vol van de zelfgemaakte spulletjes. Wij hebben ook nog tekenblokken met houtskool aan Douwe gegeven en verf met schilderdoeken aan oma. Dus ze vermaken zich prima. Geniet nog maar lekker van de warmte.
    Zijn de afstanden redelijk te doen of valt het tegen?
    Dikke pakkerd van oma en Douwe.

Heel veel liefs

Tijs en Kim

• 17 December 2009 - 09:04

Francien & Tom:

Wat een mooie foto`s van die kookaburra het moet ongetwijfeld fam. van de ijsvogel zijn.
    En dan uit de douche komen en verast worden door 4 kangoeroes. Maar goed dat Annet dit niet overkwam zij had waarschijnlijk moord en brand geroepen!
    Hoe is de temp. bij jullie? Jullie zij er nu al aan gewent? Zoals Janine schrijft het sneeuwt!
    Nog geen 5 cm en heel Nederland staat muurvast! Om 8 uur stond er 672 km file (record is 975 km)
    Nog even en jullie komen ook weer op Ned. bodem te hopen dat het witte er dan weer af is.
    Vanavond gaan we proef-koken (Za. hebben we een etentje voor 6 pers) Morgen ben ik bij mijn oude werkgever uitgenodigd op de kerstborrel. We gaan dus weer een aantal culinaire avonden tegemoet!
    A&B nog een fijn verblijf en goede reis verder. We volgen jullie nog steeds, en zien uit naar jullie volgend avontuur!
    Groet, F&T

• 17 December 2009 - 09:10

F&M:

Hi beste broer en lieve schone zus,
    Mooi verhaal van de Kukkabura. Uitsmijter gepikt en Bram met een lege maag naar bed.Van de kangeroes die wegsprongen dat is ook schrikken!
    Wij schrikken hier van de sneeuw en de giga files.Zouden vandaag naar Hoofddorp gaan maar stellen dit even uit.Gisteren zijn Kim en Tijs bij Ma geweest.Ik heb Ma s,avonds pas aan de telefoon gehad dus wij wisten niet dat ze bij Ma waren.Behalve Kim (weekeindje weg) hebben Tijs en Frida toegezegd dat ze Zo 17/Jan van de partij zijn.Ma weet nog van niks.Vertellen het met de Kerst.
    Liefs en geniet. Voor je het weet is het voorbij.
    Dikke kus F&M

• 17 December 2009 - 09:51

Jat En Annie:

wij genieten mee met jullie
    daar hoge temp en hier sneeuw gr.ad

• 17 December 2009 - 10:59

Arie:

Hallo Avonturiers .
    Wij genieten enorm van de prachtige foto's .
    Vreemd ; jullie in de zon en hier sneeuwt het .
    De kerstkaart bij deze
    )wij gaan er ook een weekje tussenuit )goede feestdagen en tot ziens !

Corrie en Arie

• 17 December 2009 - 16:03

Leny En Cor:

dag Annette en Bram,
    jullie zien geweldige landschappen,mooie natuur en maken voldoende kilometers.Wie verre reizen maakt kan veel verhalen.De verhalen die komen nog wel.
    Ik wil 1 opmerking maken:
    er zijn mensen die zich de kaas van het brood laten eten.Sommigen echter laten zich de uitsmijter van het bord eten.Ja wat moet je daar mee??
    Nog veel plezier,
    leny en cor.

• 17 December 2009 - 16:31

Marijke Heering:

Heerlijk jullie verslag te lezen, ben stikjaloers omdat ik met 'n gebroken enkel in het gips nergens heen kan. Het sneeuwt nu ook nog, dus.......... aan huis gekluisterd en o.a. afhankelijk van jullie b.v.

• 21 December 2009 - 15:29

Joost & Miriam:

Lieve Bram.
    Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Vast een bijzondere dag in het verre Australie. Voor jou is de dag al bijna om, maar voor ons is het nu nog middag in een wit Nederland.