Bridgetown - Gracetown (kust bij Margaret River). - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu Bridgetown - Gracetown (kust bij Margaret River). - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Annette & Bram Derksema - WaarBenJij.nu

Bridgetown - Gracetown (kust bij Margaret River).

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Annette & Bram

20 December 2009 | Australië, Margaret River

Van het internetten in het Visitor Center in Bridgetown zijn we naar de camping aan de Blackwood River in die plaats gegaan. Op zich een mooie plek, alleen stonden we op het asfalt met een stel aussies op ons lip.

Door de bossen zijn we vrijdag via Karridale naar Augusta gereden. Bij Cape Leeuwin bij Augusta staat een vuurtoren en daar komen de twee oceanen bij elkaar. In 1622 is Cape Leeuwin door het nederlandse schip de Leeuwin ontdekt. Ik ben met een gids en een engels stel op de nog steeds werkende vuurtoren geweest. Het draaimechanisme is alleen voorzien van een elektromotor en gloeilampen, verder is het mechanisme sinds 1896 onveranderd.

We hebben ook een waterrad bekeken dat door de steenhouwers in 1895/6 gebruikt is, toen ze de stenen voor de vuurtoren uithakten. Via de "Caves Road" zijn we naar de camping in Gracetown gereden. Aan deze Caves Road liggen wel 12 grotten, waarvan er 6 te bezoeken zijn, wat we niet hebben gedaan.

Op de camping heb ik de verhuurder gebeld, omdat de camper voorbij de service KM stand was. We hebben nl. al 9000KM ermee gereden.
In Margaret River heb ik alleen olie hoeven bij te vullen. Daarna hebben we wat gewinkeld in Margaret River en we zagen een taverne, waar ze vandaag life muziek zullen hebben. Na een biertje hebben we besloten om 2 nachten bij te boeken in Gracetown, omdat het nu al druk wordt hier bij de kust (de schoolvakanties zijn begonnen), we de muziek wilden horen en we een mooi plekje op de camping hebben.

Zaterdag hebben we de Caves Road verder vervolgd naar de andere kaap, Cape Naturaliste, waar ook een vuurtoren staat. Hier hebben we een wandeling omheen gemaakt, wat niet zo'n succes was. Daarvoor hebben we een schapenboer bezocht, die ook een winkel erbij heeft. Van Annette heb ik voor mijn verjaardag een bushhat gekregen.

In Dunsborough hebben we wat rondgelopen en hebben we een fotogalerie bezocht. Ik heb daar ook even de mail bekeken. Aan het eind van de middag hebben we bij Gracetown in zee gezwommen.
We hebben Marijke Rikze een sms gestuurd voor haar verjaardag en van haar en van Frida begrepen dat het 10gr. vroor bij hun. Wat een tegenstelling!

Vandaag zondag hebben we rustig aan gedaan: een lekker zondags ontbijt met een eitje en toen naar de surfstranden bij Prevelly Beach. We hebben daar 3 kwartier op het strand gelopen en zijn toen teruggegaan naar Augusta, waar we langs de monding van de rivier hebben gelopen.
Doorgereden naar Cape Leeuwin, waar we heerlijk op de rotsen hebben gelopen. Dat had Annette ook al gedaan toen ik op de vuurtoren was en ze vond dat ik dat ook moest doen.
Ze had gelijk, prachtig!
Bij de vuurtoren hebben we een boek over de geologie van de Nationale Parken in West Australie gekocht.

Aan de monding van de Blackwood River in Augusta hebben we geluncht. We zagen daar dolfijnen en een rog in de rivier zwemmen. Binnendoor via Rosa Glen zijn we door de wijngaarden en natuurgebieden naar Margaret River gereden. Hier gaan we straks naar die band luisteren.
Het weer is hier nu weer prachtig, nadat het toen we naar Augusta reden bewolkt is geweest. De temperatuur is 's nachts zo'n 15gr.C en nu ~35gr.C.

• 20 December 2009 - 09:11

Tijs En Kim:

Hallo,

Wat geweldig allemaal, wij willen er ook heen :)
    Het is hier koud en wit. Er is weer veel sneeuw gevallen vannacht en nu sneeuwt het nog steeds (10:00). Gek idee dat het daar zo warm is rond de kerst. Lijkt me voor jullie ook raar. We blijven maar zeggen GENIETEN, GENIETEN, GENIETEN!! En lekker veel foto's maken. (ook van jullie samen :))

Heel veel liefs uit het witte nuenen!!

T en K

• 20 December 2009 - 09:58

Sip En Ellie.:

We blijven genieten van jullie reis.
    Geweldig wat jullie samen doen.
    Vooral lieve groeten
    van Sip en Ellie.

• 20 December 2009 - 10:43

Cor En Leny:

dag lieve mensen, mooi allemaal hoor en die warmte is ook te gek. Hier heeft het al 15 gr,gevroren dus behoorlijk koud en nu een flink pak sneeuw dus het kan niet op. Het ziet er wel prachtig uit hier maar warmte is toch erg prettig! Ja Annette en Bram, nog een goeie week en je bent weer op vaderlandse bodem, maar nagenieten kun je dan nog heel lang hoor. Geniet nog van jullie laatste week en gezond weer thuis, liefs Cor en Leny.

• 20 December 2009 - 11:01

Bart/Jan:

Hallo Bram, morgen ben je jarig! Het is nu zondag en we hebben motsneeuw. Het vriest nog steeds en er is een weg- en weeralarm uitgegaan. Wat een tegenstellingen! In het noorden ligt een halve meter sneeuw, meldde onze dochter. Op de grote wegen rijden de auto´s zó langzaam dat automatisch de snelheid op de borden wordt aangepast. En dan zitten jullie lekker warm met eitje bij ontbijtje.........
    Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag Bram en we zullen er eentje nemen op je gezondheid ( ook op die van jou Annette)
    Tòt ziens/hoors, Bart en Jan
    p.s. mooie foto´s en leuke verhalen, geniet er nog maar van.

• 20 December 2009 - 11:14

Joost:

Hoi Ma en Bram,

Wat mooi weer allemaal. Isabel, Wessel en ik zijn net terug van een sleetocht door Eindhoven. Ijzige wind en veel(stuif) sneeuw wat weer voor verrassende "bergen"zorgt.
    Geniet nog van het lekkere weer en de prachtige omgeving.
    Las ik goed dat je al meer dan 9000 km hebt gereden met jullie pausmobiel?
    Vele groeten en liefs van ons alle vier.
    Joost.

• 20 December 2009 - 11:59

Peter En Mary:

Hoi, Bram en Annette. Heel leuk om al jullie avonturen mee te beleven en ook om de prachtige foto's te bekijken. Lekker om de zomer weer te hebben daar, wij maken ons op voor de Kerst met de kinderen en kleinkinderen en zitten vanaf woensdag met een pak sneeuw.
    Wij willen jullie vast feliciteren met Bram's verjaardag. Heniet er lekker van.
    Peter en Mary

• 20 December 2009 - 12:25

Miep Luken:

Ha Bram en Annette,
    Bram op de eerste plaats gefeliciteerd met je verjaardag! OOk Annette gefeliciteerd. Hoop dat jullie een mooie dag hebben, maar dat zal wel zo'n mooie reis. Jullie genieten ervan. Heerlijk.
    Intussen is het hier echt winter. Vanmorgen kon de deur niet open vanwege opeeenhoping v.d. sneeuw. Ik vind het heerlijk om dit nog even mee te maken voordat we op 28 dec. naar Portugal gaan. Ik heb het zo met de katten geregeld dat jullie pas op 1 jan. 'savonds voor het eerst de katten hoeven te doen. Kijk maar even in de post (kaart van mij die ik bij jullie door Liza op de tafel zal laten leggen) Alvast mooie Australische kerstdagen toegewenst
    Heel veel groetjes en geniet van de laatste dagen. Goede terugreis.
    Hartelijke groet voor jullie beiden van Miep

• 20 December 2009 - 15:44

F&M:

Lieve Annette beste Bram,
    In verband met het tijdverschil gaan we Bram nu vast feliciteren met zijn verjaardag. Welliswaar krijgt hij van ons geen nieuwe bushhat maar toch een hele fijne dag toegewenst down under en deze keer een verjaardag zonder de gebruikelijke vrienden en familie.Misschien een beetje kaal maar in ieder geval wel met een lekker zonnetje en dat kunnen we hier niet zeggen.
    liefs en een hele fijne dag. F&M

• 20 December 2009 - 17:43

Liza:

Hiep hiep hoera,Bram van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Niet even op de borrel in Portugal, maar volgens mij missen jullie dat he....lemaal niet. Wat een natuur, prachtig. Hier sneeuwt het en .....sneeuwt het. De deur ging niet open van Miep het was er een halve meter tegen aangewaaid ,niet zoveel maar toch. Alles is nog steeds goed met jullie stek hier in Nuenen, dus geen zorgen. Ziet er ook prachtig uit met die sneeuw vooral het beeld. Geniet, wij toasten op jullie. Nog een weekje en dan zijn wij ook vertrokken, liefs,Liza

• 20 December 2009 - 20:02

Rien En Mattie:

Lieve jarige Bram en Annette, van harte proficiat, dat het jaar maar zo mooi mag blijven als het nu voor jullie is. Wat een highlights letterlijk ook. Het is allemaal even geweldig. Iedereen schrijft jullie over het contrast, wij kunnen het ook niet laten. Heel mooi wit en koud is het hier. Gelukkig ben je als je niet weg moet. Mattie dankt voor de felicitatie.
    Bram er is een postzegel met de volgende tekst: Met de energieke boogschutter altijd gericht op langdurige vriendschap. Zoenen totslot en we nemen er een op jullie, Rien en Mattie

• 21 December 2009 - 02:53

Jacques:

Goedemorgen Bram,
    Van harte proficiat met je verjaardag. Lijkt me heel apart om die nu buiten op een terrasje in de zon te kunnen vieren. Zal niet vaak in je leven voorgekomen zijn, nietwaar? Wij hier in Hong Kong zullen vanavond een toast op je uitbrengen.Fijne dag! Groetjes van ons zessen.

• 21 December 2009 - 07:55

F:

Van Harte Gefeliciteerd, avontuurlijke, oude vader :-)

Ik hoop dat je samen met Annette een goede inluiding hebt van een mooi nieuw levensjaar!

Lieve groet!